نیوز سیتی!
02 مرداد 1402 - 19:44

موزه نسخ خطی بروجرد تکمیل می‌شود

بروجرد - مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی لرستان از تکمیل موزه نسخ خطی شهرستان بروجرد خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، عطا حسن‌پور امروز دوشنبه در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: در راستای ایجاد سومین موزه شهرستان بروجرد فاز پنجم عملیات تکمیل موزه نسخ خطی بروجرد به‌زودی آغاز خواهد شد.

وی اظهار کرد: در این مرحله تکمیل راهروی ضلع جنوبی موزه، زمینه‌سازی عمرانی، بسترسازی تأسیسات برقی و نورپردازی، تهیه تابلوهای معرفی خوشنویسی و تولید محتوا و برداشت مجدد از طرح در دستور کار قرار دارد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی لرستان با بیان اینکه برای اجرای و تکمیل این مرحله از عملیات تکمیل موزه نسخ خطی بروجرد پنج میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال هزینه می‌شود، افزود: موزه نسخ خطی بروجرد که در خانه تاریخی «بیرجندی» شهر بروجرد راه‌اندازی خواهد شد سومین موزه شهرستان بروجرد محسوب می‌شود.

حسن‌پور، موزه‌ها را مهم‌ترین ارکان فرهنگی جامعه و معیار توسعه کشور دانست و بیان کرد: موزه‌ها تأثیر مهم و فراوانی در هویت‌بخشی ملی و تاریخی دارند و در استحکام ریشه‌های ملی، مذهبی و تاریخی عموم مردم از تأثیر قابل‌توجهی برخوردارند.

وی اضافه کرد: در حال حاضر ۱۲ موزه در سطح لرستان فعال هستند که در صورت تکمیل و راه‌اندازی موزه نسخ خطی شهرستان بروجرد تعداد موزه‌های استان به عدد ۱۳ خواهد رسید.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1398668

مهمترین اخبار ایران و جهان: