نیوز سیتی!
02 مرداد 1402 - 19:56

سوگواره «احلی من العسل» در خرم‌آباد برگزار شد

خرم‌آباد - سوگواره «احلی من العسل» با حضور دانش‌آموزان خرم‌آبادی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، هم‌زمان با سراسر کشور در ششمین روز از ماه محرم سوگواره «احلی من العسل» با حضور پرشور نوجوانان دانش‌آموز و به همت معاونت پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش‌وپرورش لرستان در حسینیه ثارالله شهرستان خرم‌آباد برگزار شد و به‌صورت زنده از مرکز سیمای استان پخش شد.

رضا عزتی مدیرکل آموزش‌وپرورش لرستان دررابطه‌با این سوگواره، اظهار داشت: هرساله جوانان و نوجوانان در سوگ شهادت حضرت قاسم (ع) و دیگر شهدای کربلا به اجرای این برنامهٔ معنوی می‌پردازند، خوشبختانه با وجود این نوجوانان و دانش‌آموزان که این‌گونه خود را پیرو مکتب ایثار و از خودگذشتگی حضرت قاسم بن الحسن (ع) می‌دانند که با رشادت تا پای جان از ولایت و امام‌زمان خویش دفاع کرد، امروز دشمن می‌تواند ببیند که هیچ جایگاهی در دل نوجوانان و جوانان این کشور ندارد.

سوگواره «احلی من العسل» در خرم‌آباد برگزار شد

امین رسولی معاون پرورشی و فرهنگی آموزش‌وپرورش لرستان نیز، اظهار داشت: آشنایی با شهید نوجوان کربلا حضرت قاسم بن الحسن (ع) و شهدای نوجوان دوران هشت سال دفاع مقدس و مدافع حرم و ترویج روحیه استکبارستیزی در بین دانش‌آموزان از اهداف مهم برگزاری این همایش است.

بنابراین گزارش، این سوگواره هر ساله باهدف معرفی نقش الگویی شهدای نوجوان کربلا به‌ویژه حضرت قاسم بن الحسن (ع) به‌صورت هم‌زمان با سراسر کشور در ماه محرم برگزار می‌شود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1398724

مهمترین اخبار ایران و جهان: