نیوز سیتی!
01 مرداد 1402 - 10:56

کیفیت خدمات بهداشتی و درمانی در استان بوشهر افزایش می‌یابد

بوشهر- معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی بوشهر از تدوین برنامه جامع بهره‌وری در این دانشگاه خبر داد و گفت: افزایش کیفیت خدمات بهداشتی و درمانی در استان دنبال می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حیدر عزیزنژاد صبح یکشنبه در نشست کمیته بهره‌وری دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: اطمینان از کیفیت مطلوب نظام سلامت یکی از دغدغه‌های مسئولان و دست اندر کاران نظام سلامت است که بتوان با منابع موجود بهترین خروجی و بهره‌وری داشت.

وی با بیان اینکه بهبود بهره‌وری نظام سلامت به معنای بهبود اثربخشی و کارایی نظام سلامت است، گفت: بهره‌وری نظام سلامت با افزایش دسترسی به خدمات سلامت، بهبود کیفیت خدمات سلامت، کاهش هزینه‌های سلامت، بهبود توانایی پاسخگویی به نیازهای جامعه و افزایش رضایت بیماران ارتباط دارد و به طور کلی می‌تواند باعث کاهش هزینه‌های سلامت و افزایش سلامت جامعه شود.

وی با تاکید بر فعال سازی کمیته‌های مختلف حوزه بهره‌وری افزود: کمیته بهره‌وری در همه معاونت‌ها، شبکه‌ها و بیمارستان‌ها برگزار و نتایج جلسات در کمیته بهره‌وری دانشگاه مطرح شود.

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: احصای مسائل دانش بنیان دانشگاه و حرکت در این مسیر با نگاه به اسناد بالادستی برای تدوین برنامه جامع بهره‌وری دانشگاه مورد تاکید است.

عزیزنژاد افزود: چالش‌های موجود واحدهای زیر مجموعه دانشگاه در برنامه جامع بهره‌وری به صورت اولویت پژوهشی مطرح و راهکارهای رفع و ارتقای فرآیندها به صورت علمی تهیه و عملیاتی می‌شود.

وی تصریح کرد: کمیته‌های تخصصی تدوین برنامه تعیین و آموزشی‌های لازم در این خصوص ارائه شده است و با تدوین این برنامه ضمن بهبود فرایندهای بهداشتی درمانی، کاهش هزینه‌ها و افزایش کیفیت خدمات بهداشتی درمانی را شاهد خواهیم بود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1394468

مهمترین اخبار ایران و جهان: