نیوز سیتی!
15 مرداد 1402 - 14:23

نشست فوق‌العاده کابینه رژیم صهیونیستی باهدف بررسی آمادگی برای جنگ

کابینه امنیتی رژیم صهیونیستی که متشکل از هشت وزیر و رئیس سرویس‌های امنیتی و نظامی این رژیم است امروز یکشنبه نشستی فوق العاده برگزار می‌کند.

به گزارش خبرگزاری مهر، روزنامه یدیعوت آحارونوت امروز یکشنبه از برگزاری نشست فوق العاده کابینه امنیتی رژیم صهیونیستی خبر داد.

بنابر این گزارش، یکی از دستور کارهای اصلی این نشست فوق العاده بررسی میزان آمادگی ارتش رژیم صهیونیستی برای جنگ احتمالی در برهه پیش رو است.

بنابر اعلام منابع عبری، اعضای کابینه امنیتی در نظر دارند امروز میزان تاثیرپذیری ارتش رژیم صهیونیستی از تصویب لایحه اصلاحات قضایی را بررسی کنند.

یکی دیگر از موضوعات مهم نشست فوق العاده کابینه امنیتی نتانیاهو، بررسی میزان آسیب‌های وارده به ارکان مختلف ارتش رژیم صهیونیستی در سایه تشدید موج تمرد نظامیان و خودداری آنها از ادامه خدمت نظامی خواهد بود.

به نوشته روزنامه یدیعوت آحارونوت موضوعاتی نظیر تنش‌های مرزی با لبنان، وضعیت شکننده امنیتی در کرانه باختری و روابط تل‌آویو با تشکیلات خودگردان، نیز قرار است در نشست امروز کابینه امنیتی رژیم صهیونیستی مورد بحث و بررسی قرار گیرد.

منابع عبری در ارتباط علل برگزاری این نشست فوق العاده در شرایط کنونی، عنوان کردند که در پی عدم دعوت رسمی دولت آمریکا (جو بایدن) از نتانیاهو برای سفر به واشنگتن، کابینه رژیم صهیونیستی در صدد برداشتن گام‌هایی اساسی به ویژه در زمینه تقویت توانمندی تشکیلات خودگردان است تا پالس‌های مثبتی در این زمینه به کاخ سفید ارسال کند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1428768

مهمترین اخبار ایران و جهان: