نیوز سیتی!
15 مرداد 1402 - 15:08

المپیاد آماده در کهگیلویه و بویراحمد آغاز شد

یاسوج- مدیرعامل جمعیت هلال احمر کهگیلویه و بویراحمد گفت: در یازدهمین دوره مسابقات المپیاد آماده دانش آموزان دختر و پسر پایه هشتم استان همزمان با سراسر کشور با هم رقابت می کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، کاظم فلاحی دوست ظهر یکشنبه در گفتگو با خبرنگاران افزود: اولویت اصلی ارزیابی جنبه عملی و مهارتی دانش آموزان شرکت کننده است.

وی بیان داشت: این آزمون به همت سازمان جوانان هلال احمر و در راستای طرح دادرس برای دانش آموزان پایه هشتم به مدت دو روز پیش بینی شده و امروز دانش آموزان دختر در حال رقابت هستند.

فلاحی دوست تصریح کرد: هدف از برگزاری این المپیاد ارزیابی میزان آمادگی دانش آموز برای امداد رسانی در شرایط سخت و اضطراری است و آزمون عملی این المپیاد در بخش‌های نحوه حمل مصدوم، اطفای حریق، اسکان اضطراری، امداد رسانی در زمان بروز خونریزی و شکستگی، برپا کردن چادر، پانسمان و بانداژ، پناه گیری و خروج اضطراری حین بروز زلزله، احیای قلبی و ریوی پیش بینی شده است.

وی افزود: تیم حائز رتبه برتر در این دوره از رقابت‌ها به عنوان نماینده گروه دختران در المپیاد کشوری حضور یافته و با دیگر رقبای خود در سطح ملی به رقابت می‌پردازند.

فلاحی دوست اظهار داشت: ایجاد تاب آوری، ارتقای ایمنی در مدارس، ارزیابی میزان آمادگی دانش آموزان برای خود امدادی به ویژه در مدارس و ترویج خود امدادی از اهداف برگزاری المپیاد آماده است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1428868

مهمترین اخبار ایران و جهان: