نیوز سیتی!
16 مرداد 1402 - 22:22

تامین ۳۷ میلیون متر مکعب آب شرب در استان زنجان

مدیرعامل شرکت آب‌ و فاضلاب استان زنجان گفت: در ۴ ماهه نخست سال‌‌جاری و در راستای تامین آب شرب مورد نیاز مشترکان استان زنجان، میزان ۳۷ میلیون متر مکعب استحصال شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، علیرضا جزء‌قاسمی، مدیرعامل شرکت آب‌ و فاضلاب استان زنجان امروز در جمع خبرنگاران، با اشاره به تامین ۳۷ میلیون مترمکعب آب شرب طی ۴ ماهه نخست سال‌جاری در استان زنجان، اظهار کرد: از این میزان آب استحصال شده، ۳۱ میلیون متر مکعب از محل منابع آب زیرزمینی و حدود ۶ میلیون متر مکعب نیز از منابع آب سطحی استان تامین شده است.

مدیرعامل شرکت آب‌ و فاضلاب استان زنجان تصریح کرد: علیرغم تثبیت حجم آب پشت سدهای استان و به منظور مدیریت مخازن پشت سدهای آب استان، میزان برداشت آب از سدهای «کینه ورس» و «تهم» به میزان ۳۷ درصد کاهش داشته است.

وی خاطرنشان کرد: قسمتی از آب مورد نیاز شهرهای زنجان، ابهر و خرمدره از دو سد تهم و کینه‌ورس تامین می‌شود.

جزء‌قاسمی یادآور شده: علاوه‌بر دو سد، ۵۰۱ حلقه چاه، ۱۹۳ دهنه چشمه و ۱۴۷ رشته قنات آب آشامیدنی موردنیاز ، ۳۷۷ هزار مشترک شهری و روستایی استان را تامین می‌کند.

مدیرعامل شرکت آب‌ و فاضلاب استان زنجان تاکید کرد: امسال در عبور از تابستان و تامین آب آشامیدنی مورد نیاز تمامی شهرها و اغلب روستاهای استان هیچ‌گونه مشکل و یا کمبودی وجود نداشته و با برنامه‌ریزی‌های میان‌مدت و بلندت‌مدت، وضعیت آبرسانی در استان تقویت می‌شود.

جزء‌قاسمی در خصوص حل مشکل آبرسانی روستاها نیز یادآور شد: با تلاش شبانه‌روزی همکاران شرکت آب‌ و فاضلاب تامین آب پایدار و بهداشتی ۱۵۳ روستای مشکل‌دار استان در سال گذشته محقق شده و در ۲۰۰ روستای دیگر نیز پروژه‌های آبرسانی در دست اجرا است.

گفتنی است، استان زنجان جمعیتی بالغ بر یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر دارد که شرکت آب‌وفاضلاب ۱۰۰ درصد جمعیت شهری و ۹۳ درصد جمعیت روستایی این استان را تحت پوشش خدمات آبرسانی خود قرار داده است.

پایان پیام/۷۳۰۲۱

منبع: فارس
شناسه خبر: 1431324

مهمترین اخبار ایران و جهان: