نیوز سیتی!
13 مرداد 1402 - 17:33

مرحله پیش ثبت نام انتخابات دارای راهبردهای مهم است

گناوه- امام جمعه گناوه گفت: مرحله پیش ثبت نام انتخابات مجلس شورای اسلامی دارای راهبردهای مهم و از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید عبدالهادی رکنی حسینی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه با اشاره برگزاری محافل و مجالس پرشور محرم امسال اظهار داشت: علیرغم همه توطئه‌ها و دسیسه‌های دشمنان، که به دنبال اختلال در مراسم محرم بودند اما به برکت خون امام حسین (ع) امسال مجالس و محافل و مراسم سید و سالار شهیدان پرشور تر و پررونق‌تر از همیشه با شور و شعور برگزار شد.

برگزاری مجالس محرم امسال باشکوه‌تر از همیشه

وی با بیان اینکه مراسم امام حسین (ع) و محرم با اینگونه توطئه‌ها تعطیل و کمرنگ نمی‌شود، افزود: ۱۴ قرن دشمنان تلاش کرده‌اند تا مردم را از امام حسین (ع) جدا کنند اما عظمت، عشق و علاقه و حرارت محبت امام حسین (ع) به تعبیر فرمایش پیامبر (ص) در قلب‌های مؤمنین است و دشمنان نمی‌توانند آن را از بین ببرند و هیچ گاه از ارادت ملت ایران به امام حسین (ع) کم نخواهد شد.

امام جمعه گناوه افزود: مجالس محرم امسال در شهرها و روستاها با عظمت و شور و شعور و اشتیاق نسبت به ساحت مقدس امام حسین (ع) برگزار شد و دشمنان درمانده شدند.

وی گفت: هوشمندی و بصیرت مبلغان، ذاکران، مداحان، هیئت‌های عزاداری، هیئت امنا، دست اندر کاران مساجد و حسینیه‌ها، همه هیئت‌های مذهبی، نیروهای نظامی، انتظامی، امنیتی، بسیجیان، قضات و اقشار مختلف مردم در این ایام قابل تقدیر است.

مرحله پیش ثبت نام انتخابات دارای راهبردهای مهم است

امانتداری سرلوحه کار خبرنگاران باشد

حجت الاسلام رکنی حسینی با گرامیداشت ۱۷ مرداد، روز خبرنگار و یاد شهدای این عرصه به ویژه شهید صارمی و هم رزمانش بیان کرد: نقش خبرنگار و رسانه نقش بسیار مهمی در جامعه است و خبرنگاران باید امانت داری را در سرلوحه اطلاع رسانی قرار دهند.

امام جمعه گناوه با تقدیر از خبرنگاران و اصحاب رسانه شهرستان گناوه در انعکاس اخبار ستاد نماز جمعه افزود: اصحاب رسانه شهرستان گناوه همواره در انعکاس اخبار قرارگاه بزرگ و قلب فرهنگی شهر و ترویج فرهنگ نماز جمعه تلاش وافری دارند و این برنامه‌ها را در جامعه انتشار می‌دهند که این تلاش‌ها قابل تقدیر است.

امام جمعه گناوه تصریح کرد: بر اساس تاکید و توصیه‌های رهبری، یکی از مؤلفه‌های مورد توجه خبرنگاران این است که باید نسبت به شایعه پراکنی و شیعه سازی توجه ویژه داشته باشند که متأسفانه امروز در فضای مجازی به این امر توجه نمی‌شود.

وی ادامه داد: پایبندی به قانون و اخلاق اسلامی وظیفه خبرنگار، رسانه و فعالان فضای مجازی است و باید رعایت و مدنظر قرار گیرد.

امام جمعه گناوه تصریح کرد: ترویج سوءظن نسبت به افراد، اتهام زنی، اشاعه و جرمی که اثبات نشده از نکات مهمی است که باید در فضای رسانه‌ای و فضای مجازی پرهیز شود و رسانه‌ها و خبرنگاران باید رعایت کنند.

شهدای مدافع حرم الگوهای بصیرتی آخر زمانی هستند

وی گرامیداشت ۱۸ مرداد روز بزرگداشت شهدای مدافع حرم گفت: رهبر معظم انقلاب معتقدند که مسئله شهدا مدافع حرم از ماجراهای عجیب تاریخ است و این شهدا دارای ویژگی‌های خاصی هستند.

امام جمعه گناوه بیان کرد: دفاع از امنیت نظام اسلامی به عنوان قلب و مغز جریان مقاومت اسلامی، دفاع از امنیت منطقه غرب آسیا به عنوان قلب تپنده جهان اسلام به خصوص حضور مستشاری ایران در مقابله با اهداف متخاصم کشورهای فرامنطقه ای و منطقه‌ای، دفاع از فکر اصیل اسلامی در رویارویی با اسلام‌های آمریکایی و انگلیسی و گروهک تکفیری داعش سه سطح حماسه شهدای مدافع حرم و از ویژگی‌های آنها است.

وی گفت: دشمنان در یک تحلیل عمیق و ژرف قضیه داعش و تروریست‌های تکفیری را درست کردند و شام و عراق در ایجاد این جریان‌ها مقدمه بود، هدف اصلی آنها نظام مقدس اسلامی بود تا ایران را تحت تأثیر قرار دهند و قدرت ایران اسلامی را در هم شکنند اما با رشادت‌های شهدای مدافع حرم از جمله سردار دل‌ها هیچ گاه به اهداف خود نرسیدند و همه نقشه‌های آنها خنثی شد.

وی با بیان اینکه شهدای مدافع حرم الگوهای بصیرتی آخر زمانی هستند افزود: اگر امروز حرم مطهر حضرت زینب (س) و حضرت رقیه (س) بر تارک تاریخ می‌درخشد به دلیل رشادت‌ها، حماسه سازی ها، ایثارگری‌ها و شهادت‌های شهدای مدافع حرم است که در مقابل همه دشمنان ایستادند

وی گفت: امروز عزت ایران اسلامی در پرتو خون شهدا و سردار دل‌ها، سردار سلیمانی است.

امام جمعه گناوه با اشاره به مرحله پیش ثبت نام انتخابات مجلس شورای اسلامی از ۱۶ مرداد گفت: مرحله پیش ثبت نام انتخابات مجلس شورای اسلامی که از ۱۶ مرداد آغاز می‌شود دارای راهبردهای مهم و از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

وی افزود: امنیت، مشارکت و سلامت و امانت و رقابت از راهبردهای مهم مرحله پیش ثبت نام انتخابات مجلس شورای اسلامی از ۱۶ مرداد است.

امام جمعه گناوه بیان کرد: یکی از مزایای قانون جدید انتخابات مجلس مرحله پیش ثبت نام است که این یک مرحله و فرصت کافی برای تحقیق و بررسی‌های بیشتر هیئت‌های اجرایی و نظارتی و رسیدگی به شکایات است که می‌تواند به برگزاری انتخابات سالم و باشکوه در اسفند ماه امسال کمک کند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1425724

مهمترین اخبار ایران و جهان: