نیوز سیتی!
13 مرداد 1402 - 15:49

محکومیت اهانت به ساحت مقدس قرآن کریم

کرمانشاه- امام جمعه کرمانشاه با بیان اینکه آزادی بیان در غرب دروغی آشکار است، گفت: اهانت به ساحت مقدس قرآن کریم نزد تمام مسلمانان و آزادی خوان محکوم است.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله مصطفی علما ظهر جمعه در خطبه‌های این هفته نماز جمعه که در مسجد جامع شهر کرمانشاه برگزار شد، اظهار کرد: ائمه اطهار (ع) غرق در دریای معرفت الهی و ذوب در کتاب آسمانی هستند.

وی با اشاره به حوادث اخیر در کشور سوئد و اهانت به ساحت قرآن، گفت: این رخدادها از زمان‌هایی گذشته سابقه دار است و اینها از قدرت نفوذ قرآن و معارف اهل بیت (ع) هراس دارند.

امام جمعه کرمانشاه تصریح کرد: وقتی در قرآن و نماز می‌خوانیم «خدایا ما را به راه راست هدایت کن» یعنی هیچ قدرتی بالاتر از قدرت پروردگار نیست و اینجا دیگر استکبارجهانی معنایی ندارد.

علما بیان کرد: دشمنان از اسلام واهمه دارند و چنین حوادثی با وجود آنکه اهانت به کتب آسمانی است مانع از گسترش اسلام نخواهد شد.

وی ادامه داد: مبارزه با ظلم و ستم جزو اسلام است و امام راحل (ره) بر همین اساس انقلاب کردند و مقام معظم رهبری نیز بر همین اساس مبارزه با استکبارجهانی را ادامه داده اند.

امام جمعه کرمانشاه با بیان اینکه امام حسین (ع) نیز در راه حفظ اسلام به شهادت رسید، گفت: حضرت عباس (س) در روز عاشورا فرمودند برای حفظ اسلام به میدان آمده ام.

علما با اشاره به اینکه ۱۴ مرداد ماه روز حقوق بشر اسلامی است، اضافه کرد: آمریکا با استفاده از واژه حقوق بشر اقدام به هر کاری می‌کند اما حقوق بشر اسلامی به تمام ابعاد زندگی انسان‌ها توجه دارد که شامل آزادی، استقلال، کرامت انسانی و غیره است.

وی عنوان کرد: ۱۹ مرداد سالروز حمله اتمی آمریکا به ژاپن است و هنوز پس از گذشت سال‌ها جوابی به این اقدام داده نشده است.

امام جمعه کرمانشاه گفت: روز خبرنگار در پیش است و اصحاب رسانه باید بدانند وظیفه سنگینی را بر عهده دارند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1425568

مهمترین اخبار ایران و جهان: