نیوز سیتی!
18 مرداد 1402 - 16:38

ضرورت تقویت رابطه جهاد دانشگاهی با سایر دانشگاه‌ها

رشت- نماینده ولی فقیه در گیلان بر ضرورت تقویت رابطه جهاد دانشگاهی با سایر دانشگاه ها تاکید کرد و گفت: جامعه ایرانی برای پیشی گرفتن از دنیا در پیشرفت‌های علمی، باید از راه میانبر عبور کند.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله رسول فلاحتی امروز چهارشنبه در حاشیه بازدید از نمایشگاه دستاوردهای جهاد دانشگاهی استان با اشاره به اهمیت تحقیق و پژوهش در دنیا اظهار کرد: تحقیق و پژوهش می‌تواند مایه رشد و سرافرازی یک کشور شود.

نماینده ولی‌فقیه در گیلان با تاکید بر نقش‌آفرینی جهاد دانشگاهی در حوزه تحقیق و پژوهش افزود: باید بتوانیم در عرصه‌های گوناگون علمی و پژوهشی از دنیا پیشی بگیریم.

آیت‌الله فلاحتی خواستار تقویت روابط جهاد دانشگاهی با سایر دانشگاه‌ها شد و بیان کرد: دانشجویان طرح‌ها و نوآوری خود را با جهاد دانشگاهی هماهنگ کنند تا در آینده شاهد نوآوری و شکوفایی بیشتری در این بخش باشیم.

امام جمعه رشت ضمن تقدیر از زحمات مجموعه جهاد دانشگاهی، به بیانات رهبر معظم انقلاب درباره جهاد در عرصه‌های مختلف اشاره کرد و گفت: با توجه به تأکیدات رهبری، جهاد فقط در جبهه و اسلحه به دست گرفتن نیست بلکه هر انسانی که بتواند با تلاش و کار ارزشمند خود، میدان فعالیت دشمن در جامعه اسلامی را هدف قرار دهد یا مشکلی را حل کند، جهاد کرده است.

وی با بیان اینکه ما مدیون تلاش‌های علمی گذشتگان تاریخ بشر و دانشمندان برجسته چندین هزار ساله ایران هستیم که از قدرت تفکر خود به خوبی استفاده کردند، افزود: ایرانیان همواره جزو خلاق‌ترین مردمان زمین بوده‌اند و بسیاری از نوآوری‌های پدید آمده در یک یا دو قرن اخیر ماحصل تلاش ایرانیان است.

نماینده ولی‌فقیه در گیلان با اشاره به پیشرفت‌ها و پیشتازی جامعه جهانی در حوزه‌های مختلف علمی و نوآوری‌های جدید تصریح کرد: جامعه ایرانی برای رسیدن یا حتی پیشی گرفتن از دنیا در پیشرفت‌های علمی، باید از راه میانبر برود.

آیت‌الله فلاحتی با تاکید بر ضرورت حمایت از صاحبان ایده اضافه کرد: می‌توانیم جوانان و دانشجویان هوشمند را برای فراگیری علم به نقاط مختلف دنیا بفرستیم سپس این علوم را وارد کشور کنیم.

امام جمعه رشت با اشاره به ضرورت پرداختن به نیازمندی‌های جامعه تصریح کرد: امروزه شیوع بیماری‌های جدید، بشر را به تنگ آورده است و باید برای مقابله با این بیماری‌ها کار علمی شود و جهاد دانشگاهی نیز با توجه به نیازمندی‌های اقتصادی، سلامتی و روانی جامعه، در این بخش‌ها کار کند در عین حال روابط خود را با سایر دانشگاه‌ها، علوم پزشکی و نهادهای مربوطه تقویت کند.

نماینده ولی‌فقیه در گیلان تصریح کرد: در حوزه پوشش و حجاب بانوان نیز جهاد دانشگاهی می‌تواند ورود کند و با طراحی لباس‌های متنوع در حفظ امنیت روانی و اجتماعی جامعه نقش‌آفرین باشد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1434124

مهمترین اخبار ایران و جهان: