نیوز سیتی!
12 مرداد 1402 - 17:59

احیای بناهای تاریخی اردبیل تسهیل شود

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اردبیل در دیدار با مدیرعامل صندوق توسعه و احیا اماکن تاریخی بر لزوم تسهیل‌گری برای حفظ و احیای بناهای تاریخی اردبیل تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، کمال‌الدین میرجعفریان عصر امروز دیدار با مدیرعامل صندوق توسعه و احیای اماکن تاریخی اظهار کرد: ما انتظار داریم که صندوق توسعه در زمینه واگذاری خانه‌های تاریخی به بخش خصوصی و احیای این بناها تسهیل‌گری انجام دهد. 

وی افزود: اردبیل از نظر تاریخی قدمت زیادی دارد که آثار بسیاری از دوره‌های مختلف بر جا مانده‌اند. اما صرف وجود این بناها کافی نیست و باید بهره‌برداری مطلوبی از آنها صورت بگیرد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اردبیل تاکید کرد: عدم استفاده مطلوب از بناهای تاریخی آنها را به دغدغه بزرگی تبدیل کرده است که مشکلات اجتماعی و فرهنگی متعددی را در پی دارند و در بهره‌برداری از این بناها باید به مسائل اجتماعی پیرامون آنها نیز توجه ویژه شود. 

میرجعفریان با اشاره به لزوم حمایت از سرمایه‌گذاران بناهای تاریخی، ادامه داد: انتظار دیگر ما از صندوق توسعه و احیای اماکن تاریخی حمایت همه جانبه به ویژه در حوزه مالی و تسهیلات از بهره‌برداران این بناها است تا سرمایه‌گذاران بتوانند کار خود را آغاز کنند. 

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اردبیل گفت: اردبیل با بیش از هزار اثر تاریخی ثبت شده ظرفیت ویژه‌ای در این حوزه برای گردشگری دارد اما نیاز است که بناهای تاریخی احیا شوند تا از این ظرفیت استفاده شود.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1424868

مهمترین اخبار ایران و جهان: