نیوز سیتی!
11 مرداد 1402 - 13:52

اجرای طرح تشدید برخورد با متخلفان اضافه تناژ در جاده‌های بوشهر

بوشهر- معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بوشهر از اجرای طرح تشدید برخورد با متخلفان اضافه تناژ در جاده‌های بوشهر خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی شهابی صبح چهارشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در راستای طرح تشدید برخورد با متخلفین اضافه تناژ، طی چهار ماهه سال جاری ۱۰۹ تخلف اضافه تناژ شناسایی و اعمال قانون شده است.

وی گفت: با توجه به اهمیت نقش بار حمل شده بیش از ظرفیت مجاز وسیله نقلیه در کاهش ایمنی تردد، طرح شناسایی برخورد با متخلفین اضافه تناژ با رویکرد شناسایی و برخورد با موارد تخلف تناژ بالا که آسیب بیشتری بر بستر و ابنیه فنی راه وارد می‌کند، از ابتدای سال جاری با جدیت بیشتری در دستور کار قرار گرفته است.

شهابی ادامه داد: این طرح در قالب گشت‌های مشترک به اتفاق پلیس راه استان و انجمن‌های صنفی شرکت‌های حمل و نقل کالا در کلیه محورها به خصوص در مبادی بارگیری معادن انجام شده است.

معاون اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای بوشهر تصریح کرد: طبق بررسی‌های به عمل آمده، مقدار ۳۰۷ تن بار بیش از ظرفیت مجاز توسط وسایل نقلیه مورد شناسایی و اعمال قانون قرار گرفته است.

شهابی خاطر نشان کرد: با توجه به سهم بالای این دسته از وسایل نقلیه در ترددهای روزانه استان، به منظور تشدید برخورد با متخلفین در محورهای پرتخلف از جمله خورموج - اهرم، دالکی- برازجان و دیر-دوراهک، ضمن نظارت و کنترل توسط باسکول‌های ثابت و سیار در مبادی بارگیری، اقدامات پیشگیرانه ای نیز به جهت جلوگیری از تکرار تخلف و خسارت به سرمایه ملی با همکاری پلیس راه از جمله توقیف وسیله نقلیه و لغو کارت هوشمند راننده و ناوگان در دست اجرا است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1423224

مهمترین اخبار ایران و جهان: