نیوز سیتی!
11 مرداد 1402 - 13:17

پیام رسانی اسرا کربلا باعث زنده نگه داشتن قیام عاشورا شد

گناوه- امام جمعه گناوه گفت: به برکت خون امام حسین (ع) و پیام رسانی اسرای آل الله پس از واقعه کربلا، نام امام حسین (ع) و قیام عاشورا بر تارک تاریخ می‌درخشد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام رکنی حسینی صبح چهارشنبه در مراسم دهه دوم محرم اظهار داشت: پس از واقعه کربلا، دشمن با به اسارت بردن خاندان پیامبر (ص) و اهل بیت (ع) با دست خود، خود را رسوا کرد و پیام رسان ها و مبلغانی را شهر به شهر برد که پیام امام حسین و قیام عاشورا را به مردم رساندند.

امام جمعه گناوه افزود: حضرت زینب (س) پس از واقعه کربلا با فصاحت و بلاغت علوی و حفظ حیا. عفت فاطمی خطبه‌هایی را ایراد کرد و با این خطبه‌های آتشین دشمنان را رسوا کرد.

امام جمعه افزود: حضرت زینب (س) در کوفه که زمانی مرکز خلافت امیرالمومنین علی (ع) بود با ایراد خطبه غوغایی به کرد و مردم را بیدار کرد.

وی گفت: معاویه و بنی امیه سال‌ها در شهرهای مختلف منابری درست کرده بودند تا بر این منابر به امیرالمومنین علی (ع) اهانت کنند و مردم را از اهل بیت (ع) جدا کرده بودند.

حجت الاسلام رکنی حسینی بیان کرد: دشمنان چنان تبلیغ کرده بودند که خاندان اهل بیت (ع) خارجی هستند اما امام سجاد و حضرت زینب (س) آنها را رسوا کردند و در شهر شام نیز اهل بیت (ع) را معرفی کردند.

امام جمعه گناوه گفت: اسارت اهل بیت (ع) باعث شد تا دیدگاه مردم نسبت به آنها تغییر کند و بار دیگر اهل بیت توسط حضرت زینب (س) و امام سجاد (ع) معرفی شدند.

وی ادامه داد: به برکت خون امام حسین (ع) و پیام رسانی اسرای آل الله، نام امام حسین (ع) و قیام عاشورا بر تارک تاریخ می‌درخشد.

حجت الاسلام رکنی حسینی بیان کرد: امروز نیز شهدای مدافع حرم که پرورش یافتگان مکتب علوی، زینبی و فاطمی هستند در دفاع از بارگاه ملکوتی حضرت زینب (س) و حضرت رقیه (س) تمام هستی خود را در طبق اخلاص گذاشتند و به میدان جنگ با تکفیری‌ها و دشمنان رفتند و از حریم اهل بیت دفاع کردند و اگر نامی از این بارگاه‌های ملکوتی باقی است به برکت این خون‌ها و فداکاری‌ها و ازجان گذشتگی‌ها است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1423168

مهمترین اخبار ایران و جهان: