نیوز سیتی!
26 تیر 1402 - 14:38

ویژه برنامه های دهه امامت و ولایت در ۵۵ بقعه متبرکه خراسان جنوبی

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی گفت: در دهه امامت و ولایت ۲۲۷ ویژه برنامه در ۵۵ بقعه متبرکه استان برگزار شد.

حجت‌الاسلام پرویز بخشی‌پور، مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس از بیرجند با اشاره به برنامه‌های دهه امامت و ولایت این اداره کل در استان اظهارکرد: این برنامه ها با ۲۲۷ ویژه برنامه در استان پایان یافت.

وی تصریح کرد: طی دهه امامت و ولایت در ۵۵ بقعه متبرکه استان ویژه‌ برنامه‌های مختلف برگزار شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی با بیان اینک ه یکی از این برنامه ها برگزاری دعای عرفه بود یادآور شد: همچنین در جوار ۱۶ بقعه متبرکه نماز عید سعید قربان برگزار شد.

بخشی‌پور گفت: از دیگر برنامه‌های این دهه می‌توان به برگزاری مراسم سخنرانی در ۳۸ بقعه، برگزاری برنامه مداحی و مولوی خوانی در ۴۰ بقعه متبرکه و برگزاری مراسم جشن میلاد امام هادی(ع) در ۲۰ بقعه متبرکه اشاره کرد.

وی از راه اندازی کاروان های شادی شمیم ولایت  در جوار ۹ بقعه متبرکه اعم از کاروان های پیاده و سواری خبر داد و افزود: تجلیل از سادات در ۱۰ بقعه متبرکه استان از دیگر برنامه های دهه ولایت و امامت توسط اداره کل اوقاف و امور خیریه استان بود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی یادآور شد: جشن شب و روز عید غدیر در ۳۱ بقعه متبرکه استان برگزار شد.

بخشی پور با اشاره به برگزاری جشن های شاد آسمانی در طول دهه امامت و ولایت اضافه کرد: این جشن ها ۲۰ مورد بود که در صحن و پیرامون بقاع انجام شده است.
  
وی بیان داشت: ۱۳ همایش تحت عنوان همایش بانوان ولایی در کنار امامزادگان با حضور بانوان و بهره گیری از استادان و سخنرانان شاخص در امامزادگان استان برگزار شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: ۱۹ هزار و ۴۰۰ پرس غذای گرم به عنوان اطعام غدیر در روز عید غدیر در جوار امامزادگان استان از محل کمک خیران و عواید موقافات غدیر توزیع شده است.

انتهای پیام/۶۹۰۲۷

منبع: فارس
شناسه خبر: 1366324

مهمترین اخبار ایران و جهان: