نیوز سیتی!
26 تیر 1402 - 14:14

چشم انداز مبهم الحاق اوکراین به ناتو

یک رسانه غربی در مطلبی به چشم انداز مبهم الحاق اوکراین به ناتو پرداخته و نوشت، پس از نشست این ائتلاف غربی در ویلنیوس، بسیاری از مسائل برای اوکراین در تاریکی باقی مانده است.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، روزنامه "فرانکفورتر آلگماینه سایتونگ"، در مطلبی به چشم انداز مبهم پیوستن اوکراین به ناتو پرداخته و این پرسش را مطرح کرد که این کشور چه موقع عضو این ائتلاف غربی می شود؟

نویسنده در ادامه با این تیتر که اوکراین در مه غبار آلود عدم اطمینان قرار دارد نوشت: از آنجایی که ناتو به اوکراین «خوش آمدگویی» صریح ارائه نکرد، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه اکنون می داند که باید جنگ خود را به اندازه کافی ادامه دهد تا پیروز شود.

در ادامه این مطلب آمده است: پس از نشست ناتو در ویلنیوس، بسیاری از مسائل برای اوکراین در تاریکی باقی مانده است. هنوز مشخص نیست که آیا این کشور هرگز به این ائتلاف ملحق خواهد شد و اگر چنین است، چه زمانی. همچنین مشخص نیست که آیا آلمان و ایالات متحده مرددهای بزرگ این طرح واقعاً مصمم هستند که به اوکراین در مبارزه با روسیه به همان اندازه که همیشه می‌گویند کمک کنند.

در هر صورت کشورهای عضو جی هفت یعنی کشورهای بزرگ صنعتی غربی، تصمیم گرفته‌اند که ضمانت‌های کی یف را خارج از ناتو ارائه دهند. اینکه دقیقا این دولت ها می خواهند در طول سال با اوکراین به چه توافقاتی در این راستا برسند هم مشخص نیست و حتی در اینجا نیز عدم قطعیت وجود دارد.

عدم قطعیت ضعف است. این جمله در توییتی بود که ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین وقتی متوجه شد که ناتو سیگنال واضحی برای پیوستن به کشورش نخواهد داد منتشر کرد. زلنسکی در درجه اول به تأثیر تردید بر متجاوز اشاره کرد. وی نوشت که برای روسیه، بلاتکلیفی غرب «تشویق برای ادامه ترور» است. پوتین از آن می‌خواند که اگر فقط جنگ را ادامه دهد تا زمانی که تردید در غرب به خستگی تبدیل شود، شانس پیروزی دارد.

نویسنده در ادامه نوشت: اما عدم اطمینان همچنین یک ضعف است زیرا می تواند اوکراین را از درون فرسوده کند. تا زمانی که آلمان و ایالات متحده به وضوح نشان ندهند که ادامه بمباران ها را تحمل نخواهند کرد، به سختی هیچ سرمایه گذار بین المللی پول خود را به اوکراین اختصاص خواهد داد. در این صورت اقتصاد این کشور بهبود نمی یابد و شک و تردید در بین مردم ایجاد می شود. اما مانند هر جای دیگر در اوکراین، افرادی هستند که وقتی دیگر هیچ چشم اندازی برای خوشبختی شخصی در خانه وجود ندارد، چمدان های خود را می بندند. سپس متخصصان مهاجرت خواهند کرد و با تدام حملات روسیه آمار مهاجران دوباره افزایش می یابد. این برای غرب گران تمام خواهد شد. به این ترتیب اوکراین تبدیل به یک بیمار سخت می شود که فقط با یک قطره زنده می ماند. موج های جدید پناهجویان اروپا را بی ثبات می کند.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم
شناسه خبر: 1366224

مهمترین اخبار ایران و جهان: