نیوز سیتی!
19 مرداد 1402 - 18:39

نقش رسانه ها در تحقق جهاد تبیین باید پر رنگ باشد

ساوه-امام جمعه نوبران گفت: رسانه ها باید با بیان واقعیت ها نقش خود را در جهاد تبیین به خوبی ایفا کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام رسول دادخواه ظهر پنجشنبه در نشستی با خبرنگاران و فعالان مجازی بخش نوبران خواستار ساماندهی فعالین عرصه رسانه در این بخش شد و افزود: خبرنگاران بازوان کمکی دستگاه‌های اجرایی در رفع مشکلات مردم هستند.

وی به برگزاری ۲۱ جلسه شورای فرهنگ عمومی بخش نوبران با موضوعات کاربردی اشاره کرد و گفت: دعوت از مدیران کل استانی و شهرستانی و بررسی هدفمند موضوعات مهم بخش از دستاوردهای برگزاری جلسات شورای فرهنگ عمومی بخش نوبران است که باید توسط رسانه‌ها جزئیات این نشست به مردم بازگو شود.

امام جمعه نوبران با بیان اینکه فضای مجازی امروز جایگزین رسانه‌های جمعی و مطبوعات شده است، تصریح کرد: واقعه عاشورا یک رویداد تاریخی بود که از سوی جریانات و طیف‌های گوناگون آن دوران در قالب خبر گزارش شد و اگر کار رسانه‌ای حضرت زینب (س) و امام سجاد (ع) نبود قطعاً واقعه عاشورا با توسل به ابزارهای رسانه‌ای جبهه کفر تحریف و اخبار غیر واقعی منتشر می‌شد.

وی بیان واقعیت‌های جامعه و نقد منصفانه همراه با مطالبه گری را از ویژگی‌های خبرنگاران متعهد و انقلابی دانست و گفت: در شرایطی که امروز دشمن با ابزار رسانه‌ای جنگ شناختی و ترکیبی را علیه مردم راه انداخته است این رسانه‌ها هستند که باید با بیان واقعیت‌ها نقش خود را در جهاد تبیین به خوبی ایفا کنند.

امام جمعه نوبران از تریبون نماز جمعه به عنوان یک رسانه نام برد و گفت: هرگونه مطالبه گری از هر طریق رسانه‌ای حتی تریبون نماز جمعه باید مستند و دقیق باشد تا موجب تقویت اعتماد عمومی در جامعه شود.

صداقت، اخلاق مداری و امانتداری ویژگی‌های مهم اصحاب رسانه است

وی در ادامه صداقت، اخلاق مداری و امانتداری را از دیگر ویژگی‌های خبرنگاران دانست و گفت: بیان تقطیع شده و مهندسی کردن اخبار بر خلاف اخلاق رسانه‌ای است و خبرنگاران باید با پرهیز تخریب دیگران در انتشار خبر امانت و اخلاق را یک اصل بدانند.

حجت‌الاسلام دادخواه به ایجاد بستر مناسب برای افزایش آمار مبلغان در بیش از نیمی از روستاهای برخوردار این بخش اشاره کرد و افزود: پیگیری وعده‌های مسئولان رسالت مهم خبرنگاران و مبلغان است. وعده‌های غیرواقعی موجب کاهش اعتماد عمومی و زمینه ساز نارضایتی خواهد شد. بازدیدهای نمایشی مسئولان از روستاها و مناطق محروم به اعتماد مردم آسیب زده و مغایر با مسئول در طراز انقلاب اسلامی است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی بخش نوبران در ادامه ارتقای شاخص‌های فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی را درگرو توانمندسازی و آموزش جامعه دانست و افزود: برگزاری کارگاه‌های آموزشی برای ارتقای سواد رسانه‌ای گامی در جهت توانمندسازی جامعه هدف خواهد شد

وی به بیان مشکلات این منطقه پرداخت و افزود: متأسفانه در حوزه آموزش و پرورش و درمان در حق مردم این بخش جفا می‌شود چرا که سهم منطقه نوبران از این حوزه بکارگیری دبیران و کادر درمان طرحی است و پس از طی دوران موظفی به ساوه و یا شهرهای دیگر مراجعت می‌کنند.

در این جلسه خبرنگاران و فعالان مجازی به بیان دیدگاه‌ها و نقطه نظرات خود و نیز برخی مشکلات بخش نوبران پرداختند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1435968

مهمترین اخبار ایران و جهان: