نیوز سیتی!
28 تیر 1402 - 15:44

دو شهرک‌ صنعتی برای سرمایه‌گذاران چینی و ترکیه‌ای در زنجان احداث می‌شود

معاون هماهنگی امور اقتصادی استان زنجان از برنامه‌ریزی برای احداث دو شهرک تخصصی خارجی صنعتی در زنجان خبر داد و گفت: این شهرک‌ها برای سرمایه‌گذاران ترکیه‌ای و چینی پیش‌بینی شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، حسین محمدی، معاون هماهنگی امور اقتصادی استان زنجان در دیدار فعالان بخش خصوصی سفیر ایران در ترکیه با بیان اینکه روند نزولی صادرات ایران به ترکیه از ۲۰۱۲ آغاز و طی هشت سال از ۱۲ میلیارد دلار به یک میلیارد دلار رسید، اظهار کرد: بعد از چند سال، روند نزولی بالاخره متوقف و روند افزایشی آن آغاز شده و میزان صادرات در حال حاضر به ۷.۵ میلیارد دلار رسیده است.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار زنجان سهم مردم زنجان از صادرات کشور به ترکیه را قابل توجه دانست و افزود: درست است که اقتصاد ایران، دولتی است، ولی صادرات توسط بخش خصوصی انجام می‌شود.
وی با تاکید بر نقش مهم اتاق در حل مشکلات بخش خصوصی تصریح کرد: واقعیت این است که برنامه‌ریزی توسعه و تجارت با دیگر کشورها باید هدفمند انجام شود.
محمدی با بیان اینکه انتظار شناسایی سرمایه‌گذاری علاقه‌مند به سرمایه‌گذاری در ایران در ترکیه وجود دارد، افزود: هر چند مشکلاتی در حوزه تخصیص ارز و گمرک وجود دارد که سیاست دولت در این حیطه گره‌گشایی است.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار زنجان با تاکید بر وجود مشکل در ترکیه افزود: انتظار حل مشکل از سفارت وجود دارد.
وی از برنامه‌ریزی برای احداث دو شهرک تخصصی خارجی صنعتی در زنجان خبر داد و گفت: این شهرک‌ها برای سرمایه‌گذاران ترکیه‌ای و چینی پیش‌بینی شده است.
پایان پیام/۷۳۰۰۴

منبع: فارس
شناسه خبر: 1373668

مهمترین اخبار ایران و جهان: