نیوز سیتی!
29 تیر 1402 - 09:49

راه اندازی گشت‌های مبارزه با سرقت توسط پلیس کرمانشاه

کرمانشاه- فرمانده انتظامی استان کرمانشاه از راه اندازی گشت‌های مبارزه با سرقت توسط پلیس کرمانشاه خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، سردار مهدی حاجیان صبح پنجشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: مبارزه با پدیده سرقت و برخورد قاطعانه با سارقان و مالخران امروز به مطالبه عامه مردم تبدیل شده و پلیس در این راستا وظیفه خود می‌داند با استفاده از همه ظرفیت‌های موجود به این مطالبه پاسخ دهد.

وی با بیان اینکه بر اساس ارزیابی‌های انجام شده ۷۰ درصد سرقت‌های انجام شده در کرمانشاه را سرقت‌های خرد تشکیل می‌دهد، افزود: همین عامل باعث ایجاد و القای حس ناامنی در جامعه و نارضایتی مردم شده است و پلیس به صورت جدی مقابل آن خواهد ایستاد.

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه تصریح کرد: از سوی دیگر وجود بیش از سه هزار و ۵۰۰ معتاد متجاهر در شهرها و روستاهای کرمانشاه در سرقت‌های خرد انجام شده نقش داشته که پلیس حتماً در این خصوص هم ورود پیدا می‌کند.

حاجیان با اشاره به تدوین برنامه ۶ ماهه پلیس برای مهار سرقت از راه اندازی گشت‌های مبارزه با سرقت و تقویت یگان امداد و مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ خبر داد و تاکید کرد: با اجرای این برنامه‌ها فضای شهر و جامعه برای سارقان و مالخران ناامن‌تر از گذشته خواهد شد.

وی با بیان اینکه در طرح مهار سرقت، پاکسازی محلات آلوده که عمدتاً در نقاط حاشیه‌ای نیز قرار دارند به صورت جدی دنبال می‌شود، گفت: تلاش می‌کنیم با اقدامات قاطع و قانونی خود رضایت مردم و شهروندان کرمانشاهی را جلب کرده و احساس امنیت را هم به آنها هدیه کنیم.

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه با اعلام اینکه برخورد با خریداران اموال مسروقه از دیگر برنامه‌های مورد نظر در طرح مقابله با سرقت است و پلیس اقدامات مقابله‌ای خود را با این افراد آغاز کرده است، گفت: بخش عمده‌ای از این افراد در ضایعاتی‌ها مشغول فعالیت هستند که هفته گذشته طرح مقابله با واحدهای غیرمجاز و از پیش شناسایی شده اجرایی شد.

حاجیان با هشدار با خریداران اموال مسروقه، بیان کرد: این افراد مطمئن باشند به سختی با آنها برخورد خواهد شد چرا که نقش مؤثری در افزایش سرقت‌ها دارند و مجازاتشان بیشتر از افراد سارق خواهد بود.

وی همچنین به نقش معتادان متجاهر در وقوع سرقت‌های خرد اشاره کرد و ادامه داد: حضور آنها در شهرها و حتی روستاها معضلی بزرگ به شمار می‌رود به گونه‌ای که می‌توان گفت نقش آنها در افزایش سرقت‌های خرد بسیار پررنگ بوده است.

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه یادآوری کرد: پلیس این آمادگی را دارد که ظرف مدت ۴۸ ساعت به شرطی که زیرساخت‌ها فراهم و محلی برای نگهداری معتادان متجاهر باشد آنها را جمع آوری کند که لازم است مسئولان امر با فراهم کردن مکان مناسب برای نگهداری این افراد پلیس را در تحقق این مطالبه مردمی کمک و همراهی کنند.

رئیس پلیس استان کرمانشاه طرح امنیت محله محور را نیز از دیگر برنامه‌های مهم پلیس عنوان کرد و گفت: در این طرح انتظار می‌رود عموم شهروندان پلیس را در ارتقا امنیت جامعه و محله خود کمک کرده و یاری گر همکاران ما باشند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1374468

مهمترین اخبار ایران و جهان: