نیوز سیتی!
10 مرداد 1402 - 15:19

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس: اخذ مجوز از ساترا برای همه پلتفرم‌های صوت و تصویر الزامی است

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان اینکه اخذ مجوز از ساترا برای همه سکوها و پلتفرم‌های صوت و تصویر الزامی است، گفت: این مجوز برای فعالان در این عرصه درواقع یک فرصت است؛ چراکه آنها می‌توانند ضمن حضور در این حوزه از تسهیلات در نظر گرفته شده در قانون برای این حوزه بهره‌مند شوند.

احمد راستینه، سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس، در گفت و‌گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، با تأکید بر لزوم اخذ مجوز پلتفرم‌ها و سکوهای صوت و تصویر در کشور از ساترا گفت: بر اساس قانون کلیه سکوها، پلتفرم‌ها از جمله VOD‌ها و سکوهای انتشار شبکه نمایش خانگی‌ها که مشمول قانون صوت و تصویر فراگیر می‌شوند موظف هستند مجوزهای خود را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ از ساترا اخذ کنند.

وی افزود: خوشبختانه امروز بسترهای مناسبی فراهم شده که همه این سکوهای انتشار صوت و تصویر فراگیر می‌توانند با اخذ مجوز نسبت به فعالیت خودشان ادامه دهند و امروز این مسئله کاملاً با سهولت انجام می‌شود و هیچ مانعی بر سر راه اخذ مجوز آنها از ساترا وجود ندارد.

چند روز اخیر پلتفرم بلبل‌جان و شرایط اخذ مجوزش از ساترا خبرساز شده است، این سکوی انتشار به دلیل انتشار محتوا خلاف قانون فیلتر شده و ادامه فعالیتش منوط به اخذ مجوز از ساترا است، سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس در این باره اظهار داشت: هیچ مانعی بر سر راه اخذ مجوز این پلتفرم‌ها وجود نداشته و همه انتظار دارند این قانون توسط پلتفرم‌ها و سکوهای صوت و تصویر فراگیر رعایت شود و در این راستا اخذ مجوز از ساترا برای همه این پلتفرم‌ها ضروری است.

راستینه خاطرنشان کرد: همه پلتفرم‌ها و سکوها لازم است تا از این فرصت در اخذ مجوز استفاده کنند و با تبعیت از قانون فرصت حضور در صحنه را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ از دست ندهند.

وی افزود: با اخذ مجوز از ساترا نه تنها محدودیتی برای پلتفرم‌های مختلف برای فعالیت در حوزه صوت و تصویر وجود ندارد، بلکه تسهیلاتی نیز برای فعالیت آنها در این حوزه نیز پیش‌بینی شده و در نظر گرفته شده است و اخذ مجوز نه تنها برای آنها محدودیت نیست بلکه یک فرصت نیز به‌شمار می‌رود.

 پایان پیام/‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

منبع: فارس
شناسه خبر: 1421968

مهمترین اخبار ایران و جهان: