نیوز سیتی!
09 مرداد 1402 - 15:35

تمهیدات لازم برای تردد زوار از مرز خسروی اندیشیده شده است

کرمانشاه- استاندار کرمانشاه با اشاره به احداث پروژه‌های زیرساختی در مرز خسروی و رفع مشکلات سال گذشته، گفت: تمهیدات لازم برای تردد زوار از مرز خسروی اندیشیده شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدطیب صحرایی ظهر دوشنبه در نشست وزرای کشور ایران و عراق که با حضور مسئولان و فرماندهان نظامی و انتظامی ۲ کشور در سالن جلسات پایانه مرزی خسروی برگزار شد، اظهار کرد: آنچه تلاش می‌شود برگزاری مناسب و شایسته مراسم اربعین در ایمنی کامل توسط مسئولان ایران و عراق است.

وی افزود: یکی از انتظارات مسئولان ایرانی آسفالت و نصب سایبان از نقطه صفر مرزی تا محل پارکینگ‌های منذریه در خاک عراق با توجه به گرمای هوا و گردوغبار است.

استاندار کرمانشاه تصریح کرد: مرز منذریه در بغداد، کربلا و نجف و کاظمین شناخته شده نیست برای زوار و نیازمند تابلوهای راهنما برای کمک به زوار و رانندگان هستیم.

صحرایی با بیان اینکه مرز خسروی به صورت ویژه برای تردد زوار خواهد بود، بیان کرد: مرز سومار برای تردد ترانزیت و مواکب در نظر گرفته شده که با فعالیت شبانه روزی کمک بزرگی خواهد بود.

وی ادامه داد: با توجه به گرمای هوا هلال احمر در پنج کیلومتری خاک عراق مستقر می‌شود تا پاسخگوی نیازهای درمانی زوار باشد.

استاندار کرمانشاه گفت: در استان کرمانشاه و مرز خسروی تلاش می‌کنیم تا نقطه ورود زائران به عراق زوار با نهایت سلامت و مراقبت مسیر را طی کنند.

صحرایی بیان کرد: در مسیر تردد زوار اسکان، پذیرایی، بهداشت و درمان و… فراهم شده و مشکلی برای پذیرش زوار نداریم.

وی خاطر نشان کرد: با توجه به افزایش گیت‌های تردد زوار نیازمند تقویت نیروی انسانی در مرز منذریه هستیم تا بتوانیم کار را با سرعت دنبال کنیم.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1419924

مهمترین اخبار ایران و جهان: