نیوز سیتی!
09 مرداد 1402 - 23:27

برنج پر محصول گلستان خرید تضمینی می‌شود

گرگان- استاندار گلستان از خرید تضمینی برنج پر محصول در استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، علی محمد زنگانه در نشست با وزیر جهاد کشاورزی اظهار کرد: در حال حاضر بر اساس اعلام سامانه انبارها ۱۵ هزار و ۵۰۰ تن انواع برنج داخلی در استان موجود است که خرید تضمینی برنج موجود در انبارهای گلستان اقدام حمایتی ویژه‌ای از شالیکاران استان خواهد بود.

وی افزود: ۸۰ درصد برنج تولید شده در گلستان از نوع فجر است و تصمیم اتخاذ شده کمک ویژه‌ای به کشاورزان شالی کار گلستانی می‌کند.

گفتنی است استاندار گلستان با اتفاق استانداران استان‌هایی چون مازندران و گیلان در جلساتی جداگانه با مخبر معاون اول رئیس جمهور و نیکبخت وزیر جهاد کشاورزی دیدار داشتند که در این دیدار مقرر شد ارقام برنج پرمحصول فجر، ندا و شیرودی به صورت تضمینی از کشاورزان خریداری شود.

در جلسه‌ای که به ریاست نیکبخت وزیر جهاد کشاورزی و با حضور استانداران استان‌های شمالی گلستان، گیلان و مازندران برگزار شد، مقرر شد، برنج‌های ارقام پرمحصول انبارها و شالیکوبی‌های این استان‌ها به صورت تضمینی با همکاری شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی ایران و شرکت حمایت از مصرف کنندگان و تولید کنندگان خریداری شود.

در این جلسه عنوان شد با خط اعتباری ۲.۵ هزار میلیارد تومانی اخذ شده از بانک مرکزی برای اولین بار در کشور خرید تضمینی برنج در کشور انجام می‌شود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1420624

مهمترین اخبار ایران و جهان: