نیوز سیتی!
09 مرداد 1402 - 09:02

76 هزار و 700 راس دام سبک و سنگین در تفرش واکسینه شد

رئیس اداره دامپزشکی تفرش از واکسیناسیون 76 هزار و 700 راس دام سبک و سنگین در روستاهای این شهرستان خبر داد.

 رضا رضایی در گفت وگو با خبرنگار فارس در تفرش اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون تعداد 76 هزار و 700  راس دام سبک و سنگین در شهرستان تفرش علیه بیماری‌های دامی و بیماری‌های مشترک بین انسان و دام واکسینه شدند.

وی افزود: از این تعداد 33 هزار راس دام سبک علیه بیماری (PPR) طاعون نشخوارکنندگان کوچک و 11 هزار و 200 راس دام سبک و سنگین علیه بیماری بروسلوز  واکسینه شدند و همچنین650 قلاده سگ گله نیز واکسن هاری دریافت کردند.

رئیس اداره دامپزشکی تفرش ادامه داد: ۱۱ هزار طیور بومی نیز در این مدت  با استفاده از واکسن آشامیدنی نیوکاسل علیه بیماری مذکور ایمن شدند.

 رضایی در ادامه به انجام تست‌‌های رایگان از دام‌های شهرستان تفرش توسط اکیپ واحد مبارزه  دامپزشکی این شهرستان اشاره کرد و افزود: طی این مدت از تعداد 142 راس اسب نمونه خون اخذ و پس از جداسازی سرم به آزمایشگاه مرجع جهت پایش بیماری مشمشه ارسال گردیده است که خوشبختانه مورد مثبتی مشاهده نشد.

 تمام خدمات یاد شده در راستای حمایت از اقتصاد دامداران و جلوگیری از ورود خسارات مالی به این قشر جامعه بصورت رایگان به دامدران ارائه شده است 

 

وی گفت: در جریان انجام این طرح جهادی سم پاشی رایگان توسط اکیپ دامپزشکی این شهرستان ۱۷ واحد اپیدمیولوژیک و جایگاه نگهداری دام به متراژ ۱۸۰ هزار متر مربع به جهت پیشگیری از شیوع بیمارهای انگلی و منتقله از طریق کنه ها سمپاشی شد.

به گفته وی تمام خدمات یاد شده در راستای حمایت از اقتصاد دامداران و جلوگیری از ورود خسارات مالی به این قشر جامعه بصورت رایگان به دامدران ارائه شده است که هم اکنون نیز در حال اجراست.

پایان پیام/ 

منبع: فارس
شناسه خبر: 1419168

مهمترین اخبار ایران و جهان: