نیوز سیتی!
16 آذر 1401 - 10:21

فارس من| تعداد خوابگاه‌های متاهلی دانشگاه‌ها افزایش یابد

برخی کاربران سامانه فارس من با ثبت پویشی خواستار افزایش تعداد خوابگاه‌های متاهلی دانشگاه‌ها شدند.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، برخی کاربران سامانه فارس من با ثبت پویشی خواستار افزایش تعداد خوابگاه‌های دانشجویی شدند.

این کاربران در پویش خود آوردند: 

« باتوجه به قیمت‌های روز افزون اجاره بها و هزینه‌های زندگی، یکی از مشکلاتی که مانع ادامه تحصیل افراد مستعد برای ادامه تحصیل افراد در دوره دکتری می‌شود، مشکل تامین مسکن است. به همین دلیل است که افراد متاهل که استعداد زیادی در ادامه تحصیلات خود در دوره دکتری دارند، به دلیل مشکلات اقتصادی،یا ادامه تحصیل نمی‌دهند یا به فکر اخذ پذیرش از دانشگاه های خارجی می افتد.
لذا در راستای جلوگیری از هدررفت استعدادهای علمی کشور، یکی از اقداماتی که می‌تواند بسیار موثر باشد، تامین  خوابگاه‌های متاهلی برای دانشجویان دوره  دکتری از همان ابتدای تحصیل در دوره دکتری است. بنابراین لازم است که تعداد خوابگاه‌های متاهلی دانشگاه‌های سراسر کشور افزایش یابد.»

پرهام ابراهیمی‌ سردبیر این پویش در گفت‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس گفت: بنده دانشجوی دکتری دانشگاه شهیدبهشتی و متاهل هستم. هزینه تهیه مسکن و تحصیل و درس خواندن همزمان امکان پذیر نیست، دانشگاه‌ها باید تعداد خوابگاه‌های متاهلی را افزایش دهند.

وی افزود: اگر خوابگاه متاهلی برای دانشجوها فراهم شود ما به جای اینکه پیگیر کار و تهیه پول برای اجاره بها باشیم، کارهای پروژه‌ای دانشگاه را انجام می دهیم و به درس‌هایمان می‌رسیم.

سردبیر این پویش گفت: متاسفانه تعداد خوابگاه‌های متاهلی پاسخگوی نیاز نیست، دانشگاه در برابر درخواست من اعلام می‌کند که باید صبر کنم تا خوابگاه خالی شود، غافل از اینکه در این مدت باید چگونه امورات خودم را بگذرانم.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 900324

مهمترین اخبار ایران و جهان: