نیوز سیتی!
28 آذر 1401 - 12:07

مسؤولان اصفهان هم مخالف استفاده ازسوخت مازوت در نیروگاه هستند

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت:همه مسؤولان استان همچون سایر شهروندان مخالف مازوت‌سوزی در نیروگاه هستند و ضمن تشدید پایش‌ها و اقدامات نظارتی به منظور کاهش فعالیت و یا توقف کامل منابع آلاینده هوا، از ماه‌ها قبل پیگیری‌های متعددی به منظور پیشگیری از این اقدام انجام داده‌اند و این موضوع همچنان در دست پیگیری است.

منصور شیشه‌فروش مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به معضل استفاده از سوخت دوم توسط نیروگاه شهید منتظری، اظهار داشت: حل این چالش، موضوعی چندوجهی و مستلزم همکاری، حمایت و پیگیری بخش‌های مختلف از جمله نمایندگان استان، سازمان حفاظت محیط زیست و وزارت نیرو است.

وی افزود: این معضل هر سال در نیمه دوم سال و با ورود به فصل سرما و پایداری و سکون هوا شدت می‌یابد که برنامه ریزی بلندمدت به منظور مدیریت و کنترل منابع آلاینده از جمله اقدامات به منظور کاهش آلودگی هوا است.

شیشه‌فروش پیگیری برنامه‌های بلندمدت در کنار تصمیمات کوتاه مدت را از جمله اقدامات صورت گرفته از مهرماه سال جاری در کارگروه شرایط اضطرار آلودگی هوا به منظور کاهش آلودگی هوای اصفهان بیان کرد و گفت: مراکز علمی پیش از این سهم منابع آلاینده در بخش‌های مختلف صنعت، حمل و نقل را تعیین کرده‌اند و بدین لحاظ همه بخش‌های مرتبط با این منابع آلاینده در موضوع آلودگی هوا مسؤول هستند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با اشاره افزایش قابل توجه مصرف گاز در هفته‌های اخیر در کشور بیان کرد: ادامه این روند قطعاً مشکلاتی را درخصوص تأمین انرژی در دیگر بخش‌های نیازمند به گاز از جمله نیروگاه‌ها ایجاد خواهد کرد.

وی با اشاره به استفاده نیروگاه شهید منتظری اصفهان از سوخت مازوت در روزهای اخیر با توجه به عدم تمایل مسؤولان استان، تصریح کرد: همه مسؤولان استان همچون سایر شهروندان مخالف مازوت‌سوزی در نیروگاه هستند و ضمن تشدید پایش‌ها و اقدامات نظارتی به منظور کاهش فعالیت و یا توقف کامل منابع آلاینده هوا، از ماه‌ها قبل پیگیری‌های متعددی به منظور پیشگیری از این اقدام انجام داده‌اند و این موضوع همچنان در دست پیگیری است.

شیشه‌فروش با بیان اینکه تولید انرژی برق با حفظ الزامات زیست محیطی و تأمین سلامت مردم در زمره وظایف وزارت نیرو است، بیان کرد: استمرار فعالیت نیروگاه‌ها به جهت ارتباط مستقیم آن با حوزه تأمین انرژی در زمره تصمیمات شورای امنیت کشور است و به نوعی مصارف مازوت نیروگاه‌ها از تهران مدیریت می‌شود و این نیروگاه نیز با حکم شورای امنیت کشور و به صورت متمرکز دستور گرفته است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با تاکید بر اینکه گزارش‌های لحظه‌ای، جلسات و پیگیری‌های مسؤولان استان در این باره در چندین مرحله صورت گرفته و همچنان نیز ادامه دارد، اضافه کرد: این پیگیری‌ها نیازمند هم افزایی جمعی مسؤولان است و بخشی از مسیر ثمربخشی این مطالبه، فارغ از نامه نگاری‌های نمایشی درون استانی، پیگیری نمایندگان مجلس در تهران به ویژه از طریق کمیسیون بهداشت، محیط زیست و امنیت ملی مجلس شورای اسلامی را طلب می‌کند.

وی بر ضرورت اقدام موثر شرکت توانیر و شرکت ملی گاز در تأمین سوخت گاز نیروگاه شهید منتظری به منظور پیشگیری از مصرف مازوت تاکید کرد.

شیشه‌فروش خاطرنشان کرد: با توجه به مسوؤلیت سازمان حفاظت محیط زیست کشور در نظارت و اجرای قانون هوای پاک، لازم است این سازمان نیز در این خصوص اقدام کند.

پایان پیام/۳۶۴۹/

منبع: فارس
شناسه خبر: 919624

مهمترین اخبار ایران و جهان: