نیوز سیتی!
04 دی 1401 - 21:01

تصویب الحاق 145 هکتار اراضی به پرند

مدیر کل راه و شهرسازی استان تهران گفت: الحاق ۱۴۵ هکتار از اراضی شرقی هم جوار شهر پرند در کار گروه امور زیربنایی استان مورد موافقت و تصویب قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری فارس از تهران، خلیل محبت‌خواه مدیر کل راه و شهرسازی استان تهران در رابطه با خبر تصویب الحاق ۱۴۵ هکتار از اراضی شرقی هم جوار شهر پرند اظهار کرد: در اجرای مفاد ماده ۱۱ قانون جهش تولید مسکن مصوب سال ۱۴۰۰ مبنی بر انجام تکلیف معرفی زمین های مستعد توسعه شهری با اولویت شهرهای در حال تهیه طرح جامع شهری، الحاق ۱۴۵ هکتار از اراضی شرقی هم جوار شهر پرند در کار گروه امور زیربنایی استان مورد موافقت و تصویب قرار گرفت.

وی افزود: تصویب الحاق اراضی ۱۴۵ هکتاری به شهر پرند در کارگروه امور زیربنایی برای جمعیت ۲۰ هزار نفری و حداکثر ۶۶۰۰ واحد مسکونی (۱۴۰ نفر در هکتار) در اجرای قانون جهش تولید مسکن انجام شده است.

مدیر کل راه و شهرسازی استان تهران بیان کرد: در سال گذشته نیز ۴۴۵ هکتار از اراضی واقع در غرب شهر پرند، در کارگروه و شورای برنامه ریزی و توسعه استان تصویب و در جلسه مورخ ۱۴۰۰/۰۲/۲۰ شورای عالی شهرسازی و معماری نیز مصوب گردیده و جمعیتی قریب به ۴۵ هزار نفر معادل ۱۴۵۰۰ واحد مسکونی را تامین کردیم.

محبت‌خواه از شورای عالی شهرسازی و معماری کشور خواست تصویب الحاق ۱۴۵ هکتار از اراضی پرند را در اولویت برنامه های خود قرار دهد تا شاهد سرعت بخشی به پروژه های نهضت ملی مسکن در این شهر مهم حاشیه تهران باشیم.

لازم به ذکر است در دولت سیزدهم تاکنون تامین میزان ۴۰۱۴۲ واحد مسکونی در ۱۳۴۷ هکتار که جمعیتی بالغ بر ۱۲۴۵۹۰ نفر از متقاضیان استان را پوشش می دهد از اراضی دولتی تامین گردیده است.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 933824

مهمترین اخبار ایران و جهان: