نیوز سیتی!
29 آذر 1401 - 21:30

۴۲ هزار دانش‌آموز در ۵۲۷ مدرسه غیردولتی استان بوشهر تحصیل می‌کنند

بوشهر- مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: ۴۲ هزار دانش‌آموز در ۵۲۷ مدرسه غیردولتی استان بوشهر مشغول تحصیل هستند

به گزارش خبرنگار مهر، علی موحدی عصر سه‌شنبه در نشست شورای معاونان آموزش و پرورش استان بوشهر اظهار داشت: هیچ تفاوت و تبعیضی بین مدارس دولتی و غیردولتیدر اجرای برنامه‌ها و فعالیت‌ها وجود ندارد.

وی با تقدیر از مؤسسان و مدیران مدارس غیردولتی اضافه کرد: این افراد سرمایه معنوی و مادی خود را برای خدمت به نظام تعلیم و تربیت و فرزندان استان هزینه کرده‌اند، قدردانی می‌کنم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر با اشاره به فعالیت ۵۹۶ مرکز غیردولتی در استان بوشهر گفت: در سال تحصیلی جاری ۴۲ هزار و ۵۷ دانش‌آموز در ۵۲۷ مدرسه غیردولتی استان مشغول تحصیل هستند.

موحدی با بیان اینکه اجرای سند راهبردی مدارس غیردولتی اولویت آموزش و پرورش استان برای گروه از مدارس و مراکز است، اظهار کرد: در سال جاری تاکنون ۱۴۲ مجوز تأسیس مدارس و مراکز غیردولتی در استان صادر شده است در حالی که در سال‌های ۱۳۹۸ تا ۱۴۰۰ به ترتیب ۱۱۸، ۹۹ و ۱۳۸ مجوز صادر شده بود.

وی با اشاره به میانگین کشوری ۱۲.۹ نفری در پوشش دانش‌آموزی در مدارس غیردولتی خاطرنشان کرد: این شاخص برای استان، ۱۶ نفر است که موفقیت دیگری برای استان بوشهر در اجرای سند راهبردی است.

موحدی خاطرنشان کرد: تا کنون در سال جاری بیش از ۳۶ هزار و ۴۵۶ نفر ساعت دوره آموزشی توانمندسازی برای همکاران در مدارس غیردولتی برگزار شده است.

وی بازدید و رصد مستمر از فعالیت‌های مدارس و مراکز غیردولتی را از دیگر اولویت‌های این اداره کل برشمرد و تصریح کرد: در سال جاری تا کنون ۸۹۵ بازدید از مدارس غیردولتی و هزار و ۱۱۶ بازدید از مراکز غیردولتی توسط کارشناسان استان و شهرستان‌ها و مناطق انجام شده است در حالی در سال گذشته به ترتیب ۸۴۶و هزار و ۱۱۰ بازدید انجام شده بود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 923324

مهمترین اخبار ایران و جهان: