نیوز سیتی!
30 آذر 1401 - 18:11

افزایش فرزندآوری نیازمند مشوق‌ها و طرح‌های حمایتی است

قزوین- امام جمعه قزوین با بیان اینکه افزایش فرزندآوری نیازمند مشوق‌ها و طرح‌های حمایتی است، گفت: باید برای افزایش فرزندآوری هر طور که می‌توانیم از خانواده‌ها حمایت کنیم.

به گزارش خبرگزاری مهر، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در دیدار با علیرضا افسری، مدیرکل جدید ثبت احوال استان قزوین اظهار کرد: فرهنگ‌سازی برای افزایش فرزندآوری بسیار مهم و ضروری است و دشمن سرمایه‌گذاری بسیاری کرده تا فرهنگ مردم را تغییر دهد.

وی با بیان اینکه افزایش فرزندآوری نیازمند مشوق‌ها و طرح‌های حمایتی است، تصریح کرد: باید برای افزایش فرزندآوری هر طور که می‌توانیم از خانواده‌ها حمایت کنیم، برای مثال اگر قرار است شغلی به کسی داده شود، به فردی توجه بیشتر شود که ازدواج کرده و صاحب فرزند است.

امام جمعه قزوین با بیان اینکه باید آیات قرآن در این زمینه را تشریح کنیم، خاطرنشان کرد: خداوند رزق انسان را در ازدواج و فرزندآوری تضمین کرده است و تأکید می‌کند تنها خداوند است که روزی می‌دهد و نباید روزی خود را از دیگران بدانیم و نسبت به وعده الهی بی‌اعتماد باشیم.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین بیان کرد: اقدام تبلیغی و رسانه‌ای نیز در این مسیر بسیار حائز اهمیت است، هر چه بتوانیم تبلیغ فعالیت‌های رسانه‌ای را گسترش دهیم، می‌توانیم نتایج بهتری بگیریم و همه رسانه‌ها به ویژه رسانه ملی نقش مهمی در این زمینه می‌توانند ایفا کنند.

وی اظهار کرد: مخاطره پیری جمعیت در کشور ما بر همگان واضح است و این موضوع کشور را در ابعاد مختلف با چالش مواجه می‌کند و بایستی تلاش کنیم با جوانی جمعیت، پویایی و نشاط کشور را بالا ببریم.

گفتنی است آقای علیرضا افسری مدیرکل جدید ثبت احوال استان قزوین نیز در ابتدای این دیدار گزارشی از برنامه‌های اداره کل ثبت احوال را ارائه کرد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 925168

مهمترین اخبار ایران و جهان: