نیوز سیتی!
23 آذر 1401 - 18:29

مراسم یادبود سردار«رستم قاسمی» در گناوه برگزار شد

گناوه- آئین یادبود مرحوم سردار «رستم قاسمی» در حسنیه ثارالله گناوه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، آئین یادبود مرحوم سردار رستم قاسمی وزیر سابق راه و شهرسازی و فرمانده اسبق قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا سپاه به همت سپاه انصار الحسین (ع) گناوه برگزار شد.

در این آئین آیاتی از کلام الله مجید توسط قاریان شهرستان گناوه تلاوت شد و شرکت کنندگان با قرائت قرآن و فاتحه، یاد و خاطره مرحوم سردار «رستم قاسمی» را گرامی داشتند.

همرزم مرحوم سردار رستم قاسمی در دوران دفاع مقدس ظهر چهارشنبه در این آئین با بیان تاریخچه‌ای از زندگی مرحوم رستم قاسمی اظهار داشت: این سردار بزرگ در عرصه‌های گوناگون انقلاب و حضور در دوران پرافتخار دفاع مقدس نیز نقش بسزایی داشت.

سردار حسین کارگر افزود: مرحوم سردار رستم قاسمی پس از دوران دفاع مقدس و در زمان مسئولیت فرماندهی قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا (ص)، سپاه قدس، وزارتخانه‌های نفت و راه و شهرسازی و جبهه مقاومت نیز نقش مهم و بسزایی ایفا کرد.

فرمانده دوران دفاع مقدس و دبیر اجرایی بنیاد بین‌المللی غدیر استان بوشهر ادامه داد: سردار قاسمی برنامه ریزی دقیق داشتند و به خوبی متوجه مأموریت‌ها می‌شد در طول مسئولیت‌های مختلف، وقت و زمان را به هدر نمی‌داد.

وی بیان کرد: مرحوم قاسمی دارای روحیه قوی، شجاعت، ریسک پذیری، جرأت و جسارت بود و در اجرای کارها دقیق بود و همواره برای پیشرفت و توسعه کشور تلاش می‌کرد.

وی بیان کرد: سواحل خلیج فارس را مسلح و قدرتمند ساخت و دفاع و نگهداری از اسکله‌ها و جزایر ایران در خلیج فارس از کارهای بزرگ مرحوم قاسمی بود.

وی تصریح کر: مرحوم قاسمی هم در دیپلماسی، هم در بر گرداندن پول نفت و دور زدن تحریم در زمان تصدی وزارت نفت و در شرایط تحریمی، با سازوکار مناسب بر مشکلات فائق آمد.

سردار کارگر خاطرنشان کرد: بسیاری از فعالیت‌های عمرانی کشور مانند سدسازی‌ها، پل‌سازی‌ها، بنادر، راه‌سازی‌ها و طرح‌های پالایشگاهی و پتروشیمی‌ها، از جمله کارهای بزرگ مرحوم قاسمی بود که سردار بزرگ در این زمینه تلاش شبانه روزی داشت.

فرماندار گناوه با گرامیداشت یاد سردار قاسمی گفت: این سردار بزرگ کارهای بزرگی و خدمات شایسته ای برای کشور انجام داد و نامش برای همیشه جاودانه خواهد ماند.

مراسم یادبود سردار«رستم قاسمی» در گناوه برگزار شد

محمدتقی صفری با اشاره به اینکه این سردار بزرگ عمر خود را وقف خدمت به مردم، نظام و انقلاب کرد گفت: سردار قاسمی شخصیتی جهادی، انقلابی و ولایی بود و جانانه برای خدمات رسانی به مردم ایستاد و تا مرز شهادت پیش رفت.

وی با بیان اینکه این سردار بزرگ از پیشگامان جبهه مقاومت بود گفت: مرحوم سردار قاسمی در کنار سردار شهید حاج قاسم سلیمانی از دین اسلام، حرم اهل بیت (ع) و مردم مسلمان جانانه دفاع کرد.

مرحوم سردار حاج رستم قاسمی وزیر سابق راه و شهرسازی و فرمانده پیشین قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء و از یادگاران دوران دفاع مقدس، بعد از یک دوره تحمل بیماری درگذشت و در روز شهادت حضرت زهرا (س) به همرزمان شهیدش پیوست.

منبع: مهر
شناسه خبر: 911124

مهمترین اخبار ایران و جهان: