نیوز سیتی!
10 آذر 1401 - 16:51

طلسم بیمارستان خوسف شکست/ افتتاح پروژه ۹ ساله در دهه فجر

بیرجند- معاون امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی گفت: بیمارستان خوسف دهه فجر سال جاری به بهره برداری می‌رسد.

به گزارش خبرنگار مهر، اولین بار سال ۹۰ زمزمه‌ها از ساخت بیمارستانی در خوسف نزدیک ترین شهرستان به مرکز استان به گوش می‌رسید و پس از اخذ مجوزهای لازم کلنگ بیمارستان ۳۲ تختخوابی این شهرستان سال ۹۲ به زمین زده شد و زیر بنای این پروژه درمانی شهرستان پی‌ریزی شد.

پس از آن همانند دیگر پروژه‌های عمرانی به سبب کمبود بودجه و … مسیر احداث بیمارستان ناهموار شد و با اعتبارات قطره چکانی پس از شش سال به پیشرفت ۴۰ درصدی رسید. سپس با گرفتن پیمانکار جدید با تزریق اعتبار ۱۲ میلیاردی کار ساخت این پیر پروژه درمانی با جدیت بیشتری همراه شد، اما بیماری کرونا سد مقاومت ساخت را شکست و بار دیگر پای مسائل مالی و برخی کم کاری‌ها در خصوص پروژه به میان آمد و سرانجام با بهبود شرایط و تغییر پیمانکار گرچه باز هم به سبب گرانی‌ها و مشکلات اقتصادی ادامه پروژه با اما و اگر همراه بود.

اما سرانجام گویا قرار است طلسم چند ساله این پروژه شکسته و خوسفی ها فقط تا بهمن ماه برای درمان عازم مرکز استان شوند.

خبرنگار مهر در گزارشی پیگیرانه با تیتر «۹ سال انتظار برای ساخت یک بیمارستان، آیا وعده امسال محقق می‌شود؟» در ۱۶ آبان ماه امسال به کند و کاو ماجرای ساخت و دغدغه مردم این شهرستان و ضعف‌های درمانی پرداخت و حال بنا به اخبار منتشر شده گویا سرانجام انتظار مردم در بهمن ماه و ایام الله دهه فجر به اتمام می‌رسد و پس از آن می‌توانند خدمات درمانی و بیمارستانی را در شهرستان خود دریافت کنند.

خبر افتتاح و بهره برداری این پروژه درمانی را معاون هماهنگی و امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی اعلام می‌کند و می‌گوید: دهه فجر پایان انتظار مردم شهرستان است.

علیرضا عباس زاده اظهار می‌کند: جهت تکمیل بیمارستان ۳۲ تختخوابی خوسف ۷ میلیارد تومان آبان ماه و ۴ میلیارد تومان آذرماه ابلاغ شده و کار در این مجموعه شتاب گرفته و این پروژه در دهه فجر به بهره برداری می‌رسد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 891768

مهمترین اخبار ایران و جهان: