نیوز سیتی!
23 آذر 1401 - 00:48

مجوز چهار خطه سازی مسیر دهدشت به خیرآباد صادر شد

یاسوج_ رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کهگیلویه و بویراحمد از اخذ مجوز چهار خطه سازی مسیر دهدشت به خیرآباد خبر داد.

علی شهابی نسب در گفتگو با خبرنگار مهر از اخذ مجوز قانونی چهار خطه کردن دهدشت _خیرآباد خبر داد و افزود: این پروژه یکی از طرح‌های مهم کهگیلویه است که اسفند ماه ۱۴۰۰ مجوز ماده ۲۳ آن گرفته شد.

وی با اشاره به اخذ مجوز طرح ملی پروژه چهار خطه دهدشت _خیرآباد، تصریح کرد: شهرستان کهگیلویه سالانه شاهد تصادفات مرگباری در این مسیر بود که با پیگیری‌های نماینده مردم کهگیلویه و مجموعه استانداری، اجرای این بزرگراه در شهرستان بزودی آغاز خواهد شد.

شهابی نسب اعتبار این پروژه را ۴٠ میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: این اعتبار مصوب شده از محل اعتبارات ملی _استانی تخصیص داده شده است.

وی تاکید کرد: اداره راه و شهرسازی استان باید برای برگزاری مناقصه این پروژه از طریق وزارت راه و شهرسازی اقدام و تا پایان سال ۱۴۰۱ شروع به فعالیت کند.

رئیس سازمان برنامه و بودجه استان با اشاره به محور ارتباطی فارس، کهگیلویه، خوزستان افزود: این طرح از منطقه پل بریم، باشت، چرام، دهدشت، قلعه دختر، قلعه رئیسی، دیشموک و باغملک در خوزستان می‌گذرد و در حال حاضر فعال است.

شهابی نسب با بیان اینکه تاکنون مبلغ ۲۰ میلیارد تومان برای این پروژه پرداخت شده، خاطر نشان کرد: مبلغ ۶٠ میلیارد تومان اعتبار برای این طرح تخصیص داده شده است.

وی با ابراز امیدواری، اجرای این پروژه‌ها در کهگیلویه را گامی بزرگ خواند و گفت: طی دو تا سه سال آینده تحولات خوبی در این شهرستان رخ خواهد داد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 909624

مهمترین اخبار ایران و جهان: