نیوز سیتی!
22 آذر 1401 - 17:35

افزایش متقاضیان احداث گلخانه در شهرستان بهار

همدان_معاون برنامه‌ریزی و هماهنگی امور عمرانی فرماندار شهرستان بهار با اعلام افزایش متقاضیان احداث گلخانه در این شهرستان، گفت: در بهار، امسال ۶۳ متقاضی احداث گلخانه داشته‌ایم.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا شفیعی سه شنبه در جلسه توسعه گلخانه‌های این شهرستان با بیان این مطلب افزود: یکی از برنامه‌های دولت سیزدهم ارتقای بهره وری در مبحث آب و خاک است و یکی از اشکال آن، ایجاد گلخانه است که خوشبختانه بهره برداران و کشاورزان در راستای همراهی با دولت رغبت دارند.

وی اضافه کرد: در شهرستان بهار، امسال ۶۳ متقاضی احداث گلخانه در سطح ۴۰ هکتار وجود داشته که از این شمار برای ۱۳ مورد در ۲۸ هکتار پروانه تأسیس صادر شده است و به این منظور ۳ پرونده فعال با ۱.۲ هکتار، در بانک وجود دارد.

شفیعی افزود: در حال حاضر ۵ گلخانه در حال ساخت با ۱.۶ هکتار و ۷ گلخانه فعال در ۴ هکتار در شهرستان بهار وجود دارد که توجه به پتانسیل‌های موجود در شهرستان قابل افزایش است؛ همانگونه که متقاضیان احداث گلخانه در شهرستان بهار رو به رشد است.

وی به شهرک‌های گلخانه‌ای در دست اقدام شهرستان بهار اشاره کرد و گفت: ۴ شهرک گلخانه‌ای در ۷۵ هکتار در مهاجران، کوشک آباد و دستجرد در دست اقدام است که امیدواریم هر چه سریع‌تر به نتیجه برسد.

شفیعی بر هماهنگی بیشتر دستگاه‌های اجرایی تاکید کرد و گفت: تسهیل در انجام امور، پاسخگویی به استعلامات، بررسی‌ها، تخصیص‌ها و فراهم کردن زیرساخت‌ها مد نظر قرار گیرد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 908924

مهمترین اخبار ایران و جهان: