نیوز سیتی!
06 تیر 1402 - 11:37

تانک‌های «بردلی» آمریکا؛ طعمه خشم ارتش مسکو در نبرد با اوکراین

نیویورک‌تایمز نوشته که ارتش اوکراین دست کم ۱۷ دستگاه از زره‌پوش‌های «بردلی» دریافتی از آمریکا را از دست داده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از راشاتودی، نشریه نیویورک‌تایمز در گزارشی مدعی شد که ارتش اوکراین دست کم ۱۷ دستگاه از خودروهای زرهی موسوم به «بردلی» که واشنگتن برای کی‌یف ارسال کرده را از دست داده است.

این نشریه یادآور شده که آمریکا در مجموع ۱۱۳ خودرو زرهی برای کی‌یف تامین کرده که از این تعداد، دست کم ۱۷ دستگاه یا به عبارتی بیش از ۱۵ درصد از آنها، آسیب‌دیده یا از بین رفته است.

در همین حال، سی‌ان‌ان پیش‌تر گزارش کرده بود که به‌تازگی ۱۶ خودرو زرهی از ۱۰۹ زره‌پوش ارسالی آمریکا به اوکراین آسیب دیده، منهدم و یا رها شده است. تحلیلگران می‌گویند که باتوجه به وسعت جنگ و مسافت طولانی خطوط مقدم، چنین تلفاتی کاملا قابل انتظار است.

به نوشته تارنمای هلندی «اورتیکس»، ارتش اوکراین از فوریه ۲۰۲۲، دست کم سه هزار و ۶۰۰ فقره از تجهیزات نظامی خود را از دست داده است.

بنا به اعلام وزارت دفاع روسیه، ارتش اوکراین از چهارم ژوئن، حملات ناموفقی را علیه روسیه تدارک دیده است. نیکلای پاتروشف، دبیر شورای امنیت روسیه ۲۲ ژوئن گفت که قربانیان نیروی انسانی ارتش اوکراین از ابتدای ضدحملات از ۱۳هزار نفر تجاوز کرده است. ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه تاکید کرده ارتش اوکراین در هیچ محور و جبهه‌ای هیچ موفقیتی به‌دست نیاورده است.

به نوشته بلومبرگ، غرب اذعان کرده که اوکراین متحمل خسارات و تلفات سنگینی شده است. نشریه پولیتیکو نیز همزمان در گزارشی به نقل از مقامات دولت واشنگتن نوشت که اراده کمک بیشتر به کی‌یف، به موفقیت ضدحملات اوکراین بستگی دارد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1312568

مهمترین اخبار ایران و جهان: