نیوز سیتی!
03 تیر 1402 - 19:07

مسابقات شطرنج «سرعین کاپ» برگزار شد

اردبیل- اولین دوره مسابقات شطرنج «اوپن کاپ سرعین» با حضور ۱۳۵ شطرنج باز برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، فرماندار شهرستان سرعین عصر شنبه در جریان برگزاری این مسابقات در شهر سرعین اظهار کرد: با توجه به تنوع جاذبه‌های گردشگری در سرعین، تصمیم گرفتیم تا در فصل گردشگری برگزاری مسابقات شطرنج را با حضور علاقه مندان و اساتید رشته شطرنج در سرعین برگزار کنیم تا این مسابقات زمینه حضور مدال آوران و قهرمانان این رشته را فراهم کند.

باقر باقرزاده تصریح کرد: با توجه به میزبانی اردبیل از رویداد ۲۰۲۳ تلاش کردیم تا در قالب این رویداد ورزشی گردشگران و علاقه مندان بیشماری را جذب کنیم که از استان‌های مختلف ۱۳۵ شطرنج باز حاضر شدند.

وی گفت: در این دوره از مسابقات که جایزه ۲۰ میلیون تومانی برای نفر اول پیش بینی شده، شرکت کنندگان در مجتمع آبدرمانی مجهز سرعین حاضر شده و رقابت خود را انجام دادند.

فرماندار شهرستان سرعین افزود: با ارتقای این مسابقات از سطح شهرستانی و استانی به ملی سعی کردیم تا از استاد بزرگان شطرنج دعوت کنیم تا در این رویداد حاضر شود.

باقرزاده در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: تلاش ما بر این است تا این رویداد در تقویم فدراسیون شطرنج به ثبت رسیده و از سال‌های آینده شاهد برگزاری مسابقات شطرنج «اوپن سرعین کاپ» باشیم.

وی اضافه کرد: در پایان این مسابقات که با همراهی فدراسیون شطرنج و داوران برجسته برگزار شد قلیزاده، خالقی و ابراهیم زاده به ترتیب در جایگاه‌های اول تا سوم قرار گرفتند.

فرماندار شهرستان سرعین بیان کرد: سعی می‌کنیم تا با برگزاری چنین رویدادهای ورزشی در رشته‌های مختلف بتوانیم در کنار جذب گردشگران و مسافران، از حضور قهرمانان ورزشی نیز استفاده کنیم.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1306224

مهمترین اخبار ایران و جهان: