نیوز سیتی!
11 تیر 1402 - 00:26

کی‌یف: روسیه در تدارک حملات هوایی و موشکی جدید است

سخنگوی نیروی هوایی اوکراین پیش بینی کرد که روسیه در تدارک تهیه کردن موشک‌ برای حملات هوایی آینده است.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، سخنگوی نیروی هوایی اوکراین روز شنبه در گفت‌وگو با تلویزیون دولتی اوکراین اظهار داشت که روسیه احتمالا موشک‌هایی را برای حملات هوایی آینده ذخیره می‌کند.

به گزارش وبگاه «ویس یوکرین»، «یوری ایحنات» سخنگوی نیروی هوایی اوکراین گفت که بدیهی است که روسیه در حال جمع آوری موشک است. وی گفت که پس از ماجرای واگنر، وضعیت روسیه رو به بهبودی است.

روسیه از ۲۴ فوریه ۲۰۲۲ (پنجم اسفند ماه ۱۴۰۰) بعد از به رسمیت شناختن استقلال دو جمهوری لوهانسک و دونتسک از اوکراین، به این منطقه نیرو اعزام کرد و از آغاز «عملیات ویژه نظامی در اوکراین» خبر داد.

روسیه هدف خود را از این اقدام، نازی زدایی اوکراین، خلع سلاح این کشور، رفع نگرانی‌های امنیتی خود و اجابت درخواست کمک لوهانسک و دونستک اعلام کرد.

دولت اوکراین اما استقلال دونتسک و لوهانسک را به رسمیت نشناخته و حضور نظامی روسیه را «تجاوز و حمله به تمامیت ارضی« خود خوانده است.

روسیه مدتی حملات مشکی و پهپادی سنگینی علیه مواضع اوکراین انجام داد، اما در ماه ژوئن شروع از میزان این حملات کاسته شد. با این حال، ارتش روسیه همچنان به پرتاب پهپادها و موشک‌ها، به ویژه مناطق نزدیک به خط مقدم ادامه می‌هد.

شرق و جنوب اوکراین  نیز در معرض سامانه‌های موشک بالستیک کوتاه برد مانند سامانه «اسکندر-ام» و موشک‌های سامانه پدافند هوایی «اس-۳۰۰» قرار دارد.

در همین رابطه، نیروی دریایی روسیه اعلام کرد ناوگان بالتیک این کشور مجهز به موشک‌های «اسکندر ام» در منطقه «کالینینگراد» در غرب روسیه حملات موشکی راعلیه تاسیسات دشمن فرضی انجام دادند.

به گزارش خبرگزاری «تاس»، نیروی دریایی روسیه اعلام کرد که کشتی‌های مجهز به موشک‌های اسکندر با نزدیک شدن به  تاسیسات و پست‌های فرماندهی دشمن فرضی، با شلیک‌های پی در پی آن‌ها را منهدم کردند. در این رزمایش، جنگ شیمیایی نیز تمرین شد. سامانه موشکی اسکندر برای حمله به اهداف دشمن از برد ۵۰۰ کیلومتری طراحی شده است(جزئیات بیشتر).

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1323424

مهمترین اخبار ایران و جهان: