نیوز سیتی!
10 تیر 1402 - 20:48

مجارستان: در جهان کنونی تنها ملت‌های قوی می‌مانند و ضعیفان نابود می‌شوند

نخست وزیر مجارستان در مصاحبه‌ای تاکید کرد که جهان در حال حاضر مرحله دشواری را پشت سر می‌گذارد که طی آن تنها ملت‌های قوی می‌توانند استوار بمانند در حالی که ملت‌های ضعیف نابود شده و باقی نمی‌مانند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «ویکتور اوربان» نخست وزیر مجارستان روز جمعه گفت که این کشور با برنامه‌های کمیسیون اروپا برای اعطای کمک‌های مالی بیشتر به اوکراین مخالف بوده و تمایلی برای مشارکت در این برنامه برای کمک به اوکراین ندارد.

وی که با رادیو دولتی این کشور مصاحبه می‌کرد، گفت: «این درخواست مضحکی از سوی کمیسیون اروپاست که طی آن از مجارستان خواسته شده است که در اعطای کمک‌های مالی بیشتر به اوکراین مشارکت کند حال آنکه بوداپست هنوز وام درخواستی از صندوق اتحادیه اروپا را دریافت نکرده است».

رئیس کمیسیون اروپا پیشتر گفته بود که این اتحادیه 50 میلیارد یورو به اوکراین در بازه زمانی سال 2024 تا 2027 کمک مالی خواهد کرد. 

نخست وزیر مجارستان در ادامه سخنانش گفت: «یک چیز واضح است، ما مجارستانی‌ها تا زمانی که اوکراین نگوید 70 میلیارد یورویی که پیشتر به این کشور داده شده، کجا رفته، پول بیشتری به کی‌یف نخواهد داد».

ویکتور اوربان در بخش دیگری از این مصاحبه گفت: «جهان در حال حاضر مرحله دشواری را پشت سر می‌گذارد که طی آن تنها ملت‌های قوی می‌توانند استوار باقی بمانند در حالی که ملت‌های ضعیف نابود شده و باقی نمی‌مانند».

روسیه از ۲۴ فوریه ۲۰۲۲ (پنجم اسفند ماه ۱۴۰۰) بعد از به رسمیت شناختن استقلال دو جمهوری لوهانسک و دونتسک از اوکراین، به این منطقه نیرو اعزام کرد و از آغاز «عملیات ویژه نظامی در اوکراین» خبر داد. روسیه هدف خود را از این اقدام، نازی زدایی اوکراین، خلع سلاح این کشور، رفع نگرانی‌های امنیتی خود و اجابت درخواست کمک لوهانسک و دونتسک اعلام کرده است. دولت اوکراین اما استقلال دونتسک و لوهانسک را به رسمیت نشناخته و حضور نظامی روسیه را «تجاوز و حمله به تمامیت ارضی» خود خوانده است. 

پایان پیام/.

منبع: فارس
شناسه خبر: 1322768

مهمترین اخبار ایران و جهان: