نیوز سیتی!
10 تیر 1402 - 21:43

رونمایی از سرود 5 هزار نفری جاری خم در اصفهان + فیلم

مدیر تولید و تهیه کننده سرود جاری خم گفت: سخنرانی‌های حضرت امام(ره) و حضرت آیت الله خامنه‌ای درباره غدیر در ۷۰ صفحه جمع‌آوری شد که پس از خلاصه نویسی ابتدا به ۲۰ صفحه و در نهایت به یک صفحه کلید واژه تبدیل شد.

محسن سلطانی مدیر تولید و تهیه کننده سرود جاری خم در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار داشت: این سرود به‌عنوان اولین سرود گفتمان غدیر براساس سخنرانی‌های حضرت امام خمینی(ره) و حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی در سال‌های مختلف درباره غدیر آماده شده است.

وی گفت: سخنرانی‌های حضرت امام(ره) و حضرت آیت الله خامنه‌ای درباره غدیر در ۷۰ صفحه جمع‌آوری شد که پس از خلاصه نویسی ابتدا به ۲۰ صفحه و در نهایت به یک صفحه کلید واژه تبدیل شد.

مدیر تولید و تهیه کننده سرود جاری خم افزود: شعر را قاسم صرافان  با همکاری افشین علا  براساس کلید واژه‌های سخنرانی‌های حضرت امام(ره) و رهبر انقلاب سروده است.

سلطانی بیان کرد: امید روشن‌بین ملودی، فرزاد سرور  آهنگ‌ساز و تنظیم کننده و محمد‌علی ادهمیان تدوین‌گر این سرود را برعهده داشته اند.

وی با بیان اینکه کانون فرهنگی بضعة الرسول سلام الله علیها و وفاق مجری این سرود هستند، گفت: این سرود با تک خوانی سید احمد معنوی و شرکت ۵ هزار دانش‌آموز اردیبهشت‌ماه امسال در میدان امام(ره) اصفهان اجرا و ضبط شده است.

مدیر تولید و تهیه کننده سرود جاری خم خاطر‌نشان کرد: این سرود به مناسبت عید سعید غدیر  با توجه به علاقه جوانان به شعر و سرود  تهیه شده است. 

سلطانی با بیان اینکه در این سروده به حقیقت واقعه غدیر که در کلام مقام معظم رهبری به "درس بزرگ" معرفی شده، تصریح شده است، گفت: مبانی بیان شده در این سروده شامل اتکاء هویت اسلام ناب محمدی به مسأله انتصاب آسمانی حضرت امیرالمومنین، استدلال نقلی و عقلی بر انتصاب حضرت امیرالمومنین براساس نقل مرحوم علامه امینی در الغدیر و مورد استناد حضرت آقا، امتداد خط زلال و جاری ولایت غدیر تا عاشورا و تا دوران غیبت(انقلاب اسلامی و ولایت فقیه) و تا ظهور امام زمان، بیان عینیت دیانت و سیاست براساس غدیر و استدلال عقلانی برآن، لزوم توجه به وحدت شیعه و سنی، لزوم تقابل با دشمن براساس اندیشه راقی غدیر، لزوم تبیعیت از ولی فقیه مبتنی بر اندیشه راقی غدیر با استفاده لایه عاطفی و عقلانی نوجوان، لزوم اهتمام به آزادی قدس شریف براساس مکتب غدیر و تصریح حضرت آقا، لزوم تربیت نسل و ازیاد جمعیت جهت کثرت سربازان غدیری امام زمان، الگو قرار دادن سیره فاطمی در مسیر حرکت برمدار ولی فقیه، اهتمام به هویت تاریخی ایرانی اسلامی جهت استقرار هویت نوجوانان امروز و ایجاد ظرفیت امیدآفرینی برخاسته از گذشته عمیق ایرانی اسلامی و آینده مهدوی است.

وی گفت: در تولید این سرود دستگاه‌ها و ادارات مختلف از جمله سپاه حضرت صاحب‌الزمان(عج) استان اصفهان، اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان، شهرداری اصفهان و فولاد مبارکه همکاری داشته‌اند.

 

پایان پیام/۳۸۱۳

منبع: فارس
شناسه خبر: 1322968

مهمترین اخبار ایران و جهان: