نیوز سیتی!
21 خرداد 1402 - 20:22

فاضلاب در رامسر تهدید جدی است

رامسر- رئیس اداره محیط زیست رامسر فاضلاب را تهدید جدی در شهرستان دانست.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد رضا نیاستی عصر یکشنبه در آئین بهره برداری از سیستم تصفیه فاضلاب هتل فلاح، با بیان اینکه شعار هفته محیط زیست در سال جاری " نهضت ملی کاهش آلودگی‌های پلاستیک " که یکی از مشکلات جدی در حوزه محیط زیست چند سال اخیر است که منجر به اتفاقات بدی می‌شود، گفت: مواد سمی پلاستیک سبب ایجاد آلودگی آب و خاک و منجر به اتفاقات و تهدیدات در بدن انسان می‌شود.

وی افزود: پلاستیک با برنامه ریزی های و بکارگیری‌های غلط تبدیل به تهدید جدی برای سلامتی انسان شده لذا یکی از موارد نشانگر ضرورت پیوست زیست محیطی طرح‌ها و پروژه‌ها می‌باشد.

وی با بیان اینکه سیستم تصفیه فاضلاب هتل فلاح همزمان با افتتاح هتل به بهره برداری رسید، افزود: مشکلات فاضلاب یکی از اولویت‌هایی است که می‌بایست در زمان طراحی ساختمان‌های مسکونی لحاظ شود.

نیاستی گفت: فاضلاب تهدید جدی در شهرستان رامسر است زیرا چاه‌های جاذب برای فاضلاب‌های خانگی عملیات تصفیه ندارند.

وی با اشاره به اینکه در ساحل لیدو بوی نامطبوع فاضلاب و بار آلودگی دریا سبب جلبک و ازدیاد و تکثیر بیش از اندازه آن و در نتیجه انتشار بو شده است، خاطر نشان کرد: رهایی ازمشکلات فاضلاب و کاهش آلودگی با سیستم تصفیه فاضلاب اجرایی می‌شود.

رئیس اداره محیط زیست تصریح کرد: عدم تصفیه فاضلاب در شهرستان رامسر برای صنعت گردشگری نیز تهدید محسوب می‌گردد لذا بعنوان یک ضرورت می‌بایست در امور زیربنایی مدنظر باشد نمونه عینی این مساله در لیدو مشهود است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1278224

مهمترین اخبار ایران و جهان: