نیوز سیتی!
06 تیر 1402 - 14:04

لوکاشنکو: دیدن اتفاقات اخیرِ روسیه برایم دردناک بود

رئیس جمهور بلاروس در واکنش به شورش اخیر در روسیه و تاثیر آن بر مینسک، گفت که دیدن این اتفاقات در جنوب روسیه برای وی دردناک بوده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از بِلتا (خبرگزاری دولتی بلاروس)، الکساندر لوکاشنکو، رئیس جمهور بلاروس با ارائه توضیحاتی درباره شورش نافرجام اخیر در روسیه که با نقش‌آفرینی وی به پایان رسید، گفت که قلب شهروندان بلاروس از دیدن این اتفاقات به‌درد آمد.

لوکاشنکو امروز (سه‌شنبه) در مراسم اعطای سردوشی به افسران ارشد ارتش بلاروس گفت: باید اعتراف کنم که دیدن اتفاقات اخیر در جنوب روسیه برایم دردناک بود. بسیاری از شهروندان ما هم این درد را حس کردند. دلیل این حس هم، سرزمین و وطن مشترک است.

وی افزود: باتوجه به نقشی که بلاروس در حل‌وفصل مساله ایفا کرد، تمایل دارم تا درباره آن اتفاقات چند کلمه صحبت کرده و موضع خودمان و تصمیماتی که اتخاذ کردیم را توضیح دهم.

رئیس جمهور بلاروس تاکید کرد: این توضیحات اهمیت زیادی دارد به ویژه باتوجه به برداشت‌های اخیر رسانه‌ای مخصوصاً رسانه‌هایی که در روسیه مستقرند. علاوه بر این، اپوزیسیون در تبعید ما هم شروع به هیاهو کرده بود. با این حال، آنها برداشت اشتباهی داشتند. آنها سخت در تلاشند تا حداقل اندکی دستاورد به روسای‌شان نشان دهند و حتی درخواست‌های خودشان را مطرح و برای اجرای سناریوهای شورش مسلحانه مختص خودشان هم اعلام آمادگی کردند.

لوکاشنکو همچنین با اشاره به اینکه در جریان شورش مسلحانه در روسیه، به ارتش بلاروس دستور داده تا آماده نبرد باشند، تاکید کرد: برای آنکه ارتش را به آمادگی رزمی کامل برسانم، دستورات مقتضی را صادر کردم.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1312968

مهمترین اخبار ایران و جهان: