نیوز سیتی!
01 تیر 1402 - 16:50

۳۲۶ کلاس درس با مشارکت خیرین در خراسان جنوبی ساخته شد

بیرجند- نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: ۳۲۶ کلاس درس با مشارکت خیرین و اعتبار ۱۷۵ میلیارد تومانی طی دو سال گذشته در خراسان جنوبی ساخته شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، حامد رخسار پور، ظهر پنج شنبه در دیدار با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی اظهار کرد: نوسازی و تجهیز مدارس خراسان جنوبی حدود ۱۶۰ پروژه نیمه تمام دارد که البته این پروژه‌ها در کل استان و به ویژه در روستاها فعال است.

مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس خراسان جنوبی بیان کرد: تلاش ما بر این است که تا ابتدای مهر ۶۰ پروژه از ۱۶۰ پروژه که شامل ۱۴۳ کلاس است، افتتاح شده و مورد استفاده دانش آموزان قرار گیرد.

رخسار پور گفت: نوسازی مدارس معمولاً به مدارس تازه ساز تجهیزات می‌دهد ولی تلاش می‌کنیم برای مدارس قبلی نیز در این زمینه کمک کرده و میز و نیمکت‌های آنان نوساز شود.

وی با بیان اینکه ردیف ویژه‌ای برای اصلاح سیستم گرمایشی مدارس داریم، اظهار کرد: تاکنون در خراسان جنوبی ۹۱۱ کلاس درس سیستم گرمایشی آنان استاندارد سازی شده است و در حال حاضر در هیچ کجای استان در کلاس درس از بخاری نفتی استفاده نمی‌شود.

۷۶ مدرسه کانکسی حذف شد

مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس خراسان جنوبی بیان کرد: همچنین ۷۶ کلاس درس که به صورت کانکس بودند نیز طی دو سال گذشته حذف شدند و مدارس دو کلاسه و سه کلاسه جایگزین آن شده که بخشی از آن به بهره برداری نیز رسیده است.

رخسار پور یادآور شد: ۳۲۶ کلاس درس نیز با مشارکت خیرین و اعتبار ۱۷۵ میلیارد تومانی طی دو سال گذشته در خراسان جنوبی ساخته شده است.

وی با بیان اینکه وظیفه ما فراهم کردن یک محیط امن برای دانش آموزان است، یادآور شد: پروژه‌هایی در حوزه سالن‌های تیراندازی و استخر و … نیز داشته ایم که تعدادی از آنان تا مهر به بهره برداری خواهد رسید.

مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس خراسان جنوبی یادآور شد: با همکاری و هماهنگی آموزش و پرورش در تابستان جاری نمازخانه‌های مدارس را تجهیز و رنگ آمیزی و. خواهیم کرد.

رخسار پور افزود: اعتقاد ما بر این است که بهترین جای مدرسه، باید نمازخانه آن باشد تا فرزندان ما با علاقه در این محیط حضور داشته باشد.

هدف مکتب انبیا رشد انسان است

آیت الله سید علیرضا عبادی، نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی نیز در این دیدار در سخنان کوتاهی گفت: مکتب انبیا یک مکتب فرهنگی با هدف رشد اخلاقی انسان است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه استکبار در هر کشوری که وارد شد فساد را در آن وارد کرد، یادآور شد: خود رؤسای کشورهای استکباری بر این نکته اذعان دارند.

عبادی افزود: ساخت مدرسه یک کار مقدس است که در این زمینه تجربه کافی نیز وجود دارد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1302324

مهمترین اخبار ایران و جهان: