نیوز سیتی!
17 تیر 1402 - 19:11

وضعیت بهداشت آب در گناوه بررسی می‌شود

گناوه- رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان گناوه گفت: بررسی بهداشت آب بیمارستان‌ها و شهرک الغدیر شهرستان گناوه در دستور کار قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار مهر، عصمت حیدری بعد از ظهر شنبه در نشست بررسی بهداشت آب بیمارستان‌ها و شهرک الغدیر شهرستان گناوه اظهار داشت: با توجه به اهمیت بهداشت آب و تأثیر مستقیم آن بر سلامتی جامعه ضمن تأکید بر سالم‌سازی آب، رفع نقص دستگاه کلرزن و اصلاح روند کلرزنی به آب آشامیدنی بیمارستان‌ها و شهرک الغدیر. در دستور کار قرار گرفت.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان گناوه گفت: مخازن بخش ریگ و روستاهای شول، چهار روستایی، محمد صالحی، عباسی و پوز گاه در پایان سال ۱۴۰۱ شستشو و گندزدایی شده است.

مدیر آبفای شهرستان گناوه نیز در این نشست اظهار داشت: در خصوص آب‌رسانی، ذخیره و سالم‌سازی آب مشکلاتی وجود دارد که با همکاری سایر دستگاه‌های مربوطه برای رفع آن‌ها تلاش خواهیم کرد.

کارشناس واحد بهداشت محیط شبکه بهداشت و درمان شهرستان گناوه نیز در خصوص نحوه کلرزنی به آب مصرفی در بیمارستان‌ها و شهرک الغدیر و میزان کلر آزاد باقیمانده در آب محل‌های یادشده، همچنین شستشو و گندزدایی به‌موقع مخازن ذخیره آب شهر گناوه (مخازن هزار، ۱۰ هزار و ۲۰ هزار مترمکعبی) توضیحاتی ارائه کرد.

حسینی ادامه داد: استاندارد کلر آب آشامیدنی ۲.‏۰‬ تا ۸.‏۰ میلی‌گرم در لیتر است که خارج از این محدوده حد نامطلوب است و این‌گونه موارد بازرسان موظف‌اند موضوع را بلافاصله به واحد ستادی اعلام کنند‬ تا هماهنگی و پیگیری لازم انجام شود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1341724

مهمترین اخبار ایران و جهان: