نیوز سیتی!
17 تیر 1402 - 19:25

انهدام 52 باند جرائم سازمان یافته سرقت در اصفهان

فرمانده انتظامی استان اصفهان از انهدام 52 باند جرایم سازمان یافته سرقت توسط کارآگاهان پلیس آگاهی این استان خبر داد 38 درصد باندها غیربومی و درحرکت بودند.

سردار حمید علینقیان‌پور فرمانده انتظامی استان اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار داشت: با تلاش شبانه‌روزی و مجاهدانه کارآگاهان پلیس آگاهی استان اصفهان از ابتدای سال جاری تاکنون ۵۲ باند جرایم سازمان یافته در حوزه سرقت شناسایی و منهدم  شدند همچنین در این مدت ۲۳۷ میلیارد تومان اموال مسروقه کشف و تمام اموال به مال باختگان مسترد شد.

وی با بیان اینکه ۳۸ درصد از باندهای منهدم شده، غیر بومی و در حرکت بودند، افزود: با دستگیری این باندها نه تنها وقوع سرقت در استان کاهش می‌یابد بلکه شاهد کاهش وقوع سرقت در سایر استان‌ها هم خواهیم بود.

علینقیان‌پور از کاهش ۲۶.۴ درصدی سرقت منزل، کاهش ۲۰.۸ درصدی وقوع سرقت مغازه، کاهش ۴.۸ درصدی اماکن، کاهش ۳۷.۲ درصدی قاپ‌زنی و کاهش ۴.۴ سرقت‌های مهم استان در ۳ ماهه نخست سال خبر داد و گفت: کاهش وقوع سرقت‌ها نشان از تحرک و چابکی دست اندارکاران حوزه مقابله با سرقت همچون بخش‌های مختلف انتظامی، کلانتری‌ها، پلیس پیشگیری، پلیس آگاهی و سایر پلیس‌های تخصصی است.

فرمانده انتظامی استان اصفهان با اشاره به وقوع سرقت‌های خرد بیان کرد: بیشترین افزایش وقوع سرقت‌های خرد مربوط به لوازم و قطعات داخل خودرو است یکی از دلایل مهم این سرقت‌ها را می‌توان عدم توجه مال باختگان به رعایت اصول ایمنی و نصب تجهیزات ضد سرقت بر روی خودرو دانست.

وی یکی از اولویت‌های پلیس استان را مقابله با سرقت‌های خشن و زورگیری که باعث کاهش احساس امنیت در بین مردم می‌شود بیان کرد و گفت: با اقدامات خوبی که در قرارگاه مبارزه با سرقت استان اصفهان و کمیته‌های تخصصی مربوطه صورت گرفته جلوی این گونه جرایم در استان گرفته شده است.

علینقیان‌پور با بیان اینکه در حوزه سرقت‌های مسلحانه مشکل خاصی نداریم، عنوان کرد: در این خصوص یک باند که حوزه فعالیت آن‌ها استان‌های اصفهان، خوزستان و چهارمحال و بختیاری بود شناسایی و منهدم شد آخرین باند هم که اعضای آن‌ افراد غیر بومی و در حرکت بودند در شرق استان دستگیر و تحویل مرجع قضائی شدند.

فرمانده انتظامی استان اصفهان از اجرای ۱۸ مرحله طرح امنیت محله محور با دستگیری ۴۳۱ نفر سارق و مالخر خبر داد و تصریح کرد: یکی از اقدامات مؤثر پلیس آگاهی در زمینه پیشگیری از سرقت شناسایی و دستگیری محکومان غایب و فراری است در ۳ ماهه سال جاری تعداد ۱۳۴ نفر از محکومان متواری دستگیر شدند که محکومیت ۱۰۵ نفر از این افراد مرتبط با جرم سرقت است.

وی خاطرنشان کرد: اجرای طرح‌های جدید پیشگیری هدفمند و هوشمند برای جلوگیری از وقوع سرقت در استان، نظارت بر روند سرقت‌های خرد و کلان، تجزیه و تحلیل دقیق سرقت‌ها و استفاده کاربردی از آن‌ها در راستای مهار جغرافیایی جرم سرقت، توجه به عوامل مؤثر بر وقوع سرقت از جمله معتادان متجاهر، بزهکاران خرد و کلان و برخورد هدفمند با مالخران به عنوان بزرگترین انگیزه برای سارقان، راه‌اندازی سامانه‌های هوشمند به منظور کشف اموال مسروقه و استرداد آنها به مال باختگان، استفاده از روش‌های علمی کشف سرقت از جمله اقداماتی است که به صورت جدی در قرارگاه مبارزه با سرقت استان دنبال می‌شود و نتایج بسیار خوب این اقدامات را مردم استان به صورت ملموس احساس خواهند کرد.

پایان پیام/۶۳۱۰۱/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1342924

مهمترین اخبار ایران و جهان: