نیوز سیتی!
12 تیر 1402 - 12:56

ذخیره سازی بیش از ۳ هزار تن کود پتاسه برای کشت تابستانه در گلستان

گرگان- مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان گلستان از ذخیره سازی بیش از ۳ هزار و۹۴ تن کود پتاسه برای کشت تابستانه خبر داد.

سید صمد ضیایی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به تأمین کود پتاسه گفت: در سه ماهه سال جاری، بیش از ۴ هزار و۸۰۰ تن کود پتاسه تأمین شده است که از این میزان بیش ازیک هزار و۳۸۶ تن شامل کود کلرور پتاسیم از طریق یکی از کشورهای حوزه اوراسیا بلاروس وبندر شمالی امیر آباد مازندران وارد این استان شده است.

وی از ذخیره سازی بیش از ۳ هزار و۹۴ تن کود پتاسه برای کشت تابستانه خبر داد و افزود: نسبت به مدت مشابه سال قبل که یک هزار و۸۶۲ تن بوده ،۱/۷ برابر افزایش داشته است.

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان گلستان گفت: بنا بر پیش بینی‌های اداره کل هواشناسی استان، امسال تابستان خشک‌تری را پیش رو داریم که در حال حاضر یکی از راه‌های مبارزه با این تنش استفاده از کود پتاسه است که برای هر هکتار ۱۰۰ کیلوگرم توصیه شده است.

وی به کشاورزان توصیه کرد: کشاورزان باید همزمان با تهیه کود پایه اوره وفسفاته از منابع کود کلرورپتاسیم و سولفات پتاسیم استفاده کنند.

ضیایی خاطر نشان کرد: امید است با اقدامات ترویجی و آموزشی، در قالب یک طرح مدون و یک برنامه میان مدت، مصرف کود پتاسه استان را به مقادیر استاندارد برسانیم تا شاهد تولید محصولات با کیفیت باشیم.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1327724

مهمترین اخبار ایران و جهان: