نیوز سیتی!
23 خرداد 1402 - 16:26

رنگین‌کمان اقوام یک فرصت بی‌بدیل فرهنگی است

مدیرکل صدا و سیمای استان فارس در جلسه انعقاد تفاهم نامه همکاری مشترک دو جانبه با اداره کل امور عشایر استان فارس گفت: رنگین کمان اقوام، یک ظرفیت بی‌بدیل فرهنگی و خدمت به عشایر از رسالت‌های صداوسیما است.

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، احمد پهلوانیان در این نشست، عشایر و اقوام استان فارس را از لحاظ ظرفیت های هویتی و فرهنگی کم نظیر و بعضا بی نظیر توصیف کرد و گفت: اگر از ظرفیت‌های جامعه عشایری به‌موقع استفاده شود، دستاوردها و ثمرات ارزشمندی  خواهد داشت.

وی یکی از رسالت‌های مهم در خدمت رسانی به عشایر کوچ رو را، حفظ نظم طبیعی و حیات ارگانیک آنها دانست و تاکید کرد: هرگونه دخل و تصرف و تغییر در این نظم طبیعی همچون توسعه های شهری و صنعتی و جاده ای، مراتع، زیستگاه‌ها و... در واقع باعث از بین رفتن ظرفیت‌های موجود در این جامعه و حیات ارگانیک آنها در حوزه های مختلف زندگی ازجمله اقتصادی، فرهنگی و... خواهد شد.

مدیرکل صداوسیمای مرکز فارس در ادامه گفت: بر اساس برنامه ریزی های انجام شده، هم در صدا و هم در سیما، در کوتاه‌مدت و بلندمدت، شاهد برنامه های ماندگار و مستندها و موسیقی فاخر، در حوزه اقوام و عشایر فارس خواهیم بود.

در ادامه، مدیرکل امور عشایر فارس نیز با اشاره به گستردگی مناطق عشایرنشین و پراکندگی عشایر در استان فارس و موقعیت جغرافیایی خاص مناطق عشایری گفت: مشکلات عدیده ای همچون نبود ایلراه ها، اتراقگاه ها، آبرسانی سیار و پایدار، اقتصاد تک بعدی، عدم آنتن دهی تلفن های همراه و... گریبانگیر عشایر استان می باشد که یکی از دستگاه هایی که می تواند مسیر خدمات رسانی به عشایر را هموار نماید، پتانسیل های موجود در صدا و سیما مرکز فارس است.

عبدالحمید کریمی افزود:  با پیگیری های صورت گرفته در یک سال گذشته و همکاری ویژه سازمان صدا و سیما مرکز فارس این امر میسر شدهه است که جهت بهره‌گیری بیش از پیش از ظرفیت های موجود جهت ارائه خدمات مطلوب و عادلانه به نسبت جوامع شهری و روستایی و اشاعه آن از طریق صدا و سیما مرکز فارس اقدام به انعقاد تفاهم نامه دوجانبه کرده‌ایم.

وی در ادامه گفت: یکی از رسالت های صدا و سیما مرکز فارس اطلاع رسانی خدمات ارزشمندی است که نظام جمهوری اسلامی به عشایر کشور و استان فارس ارئه می نماید.

به گزارش فارس، در پایان این نشست ضمن امضای تفاهم نامه بین اداره کل امور عشایر فارس و صدا و سیمای استان فارس، به پاس قدردانی از  خدمات ارزنده یک ساله صداوسیما در حوزه اقوام و عشایر، از احمد پهلوانیان تجلیل شد.

پایان پیام/ ن

منبع: فارس
شناسه خبر: 1283224

مهمترین اخبار ایران و جهان: