نیوز سیتی!
27 خرداد 1402 - 15:26

مدیران برنامه‌های جوانی جمعیت را با جدیت پیگیری کنند

معاون سیاسی اجتماعی فرمانداری نهاوند گفت: مدیران دستگاه‌های اداری موظفند برنامه‌های مربوط به جوانی جمعیت را با جدیت پیگیری کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس از نهاوند، شهروز کیانی ظهر امروز در جلسه ستاد جوانی جمعیت اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب بارها بر بحث جوانی جمعیت تاکید کردند و دولت نیز با تمام توان به این موضوع ورود پیدا کرده است بنابراین قابل توجیه نیست مدیران دستگاه‌های اجرایی در این زمینه قصور داشته باشند. 

وی با بیان اینکه عملا باید ولایت‌پذیری خود را نشان دهیم گفت: بحث جوانی جمعیت یک قانون است که مقام رهبری بر اجرای آن تاکید دارند لذا دستگاه‌های اداری باید در این زمینه کوتاهی نکنند. 

معاون سیاسی اجتماعی فرمانداری نهاوند با کمرنگ خواندن حضور مدیران بانک‌های شهرستان در جلسه ستاد جوانی جمعیت گفت: از هفت بانکی که امروز به جلسه دعوت شده‌اند فقط دو مدیر بانکی در جلسه حضور پیدا کرده‌اند در حالی که یکی از محورهای اصلی در این طرح بانک‌ها هستند. 

وی با بیان اینکه متاسفانه برخی هنوز دستورالعمل جوانی جمعیت را مطالعه نکرده اند گفت: مدیران قانون جوانی جمعیت را به دقت مطالعه کنند و در جلسه بعد گزارش اقدامات خود را ارائه نمایند نه اینکه ما در هر جلسه مجبور به تکرار تبصره ماده‌های آن باشیم و وقت خود را صرف این مباحث کنیم.

کیانی با بیان اینکه مدیران باید شب و روز خود را وقف خدمت به مردم کنند افزود: در زمانی که دولت با تمام توان تلاش می‌کند مشکلات مردم را برطرف کند پذیرفته نیست برخی نتوانند دستورالعمل‌های مربوط به دولت را اجرا کنند.

کیانی بر اطلاع‌رسانی از قوانین و مقررات مربوطه  به مردم تاکید کرد و گفت: مدیران ادارات ضمن تبلیغات و فرهنگسازی قوانین و مقررات را به اطلاع مردم برسانند.

رئیس اداره راه و شهرسازی نهاوند نیز در رابطه با اقدامات صورت گرفته در خصوص آخرین وضعیت تامین زمین طرح جوانی جمعیت گفت: مشمولین واگذاری زمین به خانوارهای دارای سه فرزند در شهر نهاوند ۱۰۷ مورد، شهر گیان سه مورد، فیروزان ۷ مورد و شهر بزرول یک مورد است.

احمد مرشدی گفت: برای آنها پرونده تشکیل و به استان ارسال شده و در حال حاضر منتظر ابلاغ تخصیص زمین از سوی استان هستیم.

وی افزود: بر اساس این قانون یک قطعه زمین به متراژ ۲۰۰ متر به خانواده‌های دارای سه فرزند به بالا تعلق می‌گیرد.

رئیس اداره راه و شهرسازی نهاوند با بیان اینکه زمین در نظر گرفته شده برای خانواده‌های مشمول طرح رایگان نیست اظهار داشت: این زمین ها ۱۰ ساله به صورت اقساط به خانواده‌ها واگذار می‌شود که پرداخت اقساط دو سال اول تنفس دارد و مابقی قسط‌‌ها در هشت سال باقیمانده پرداخت می‌شود‌.

وی گفت: پس از پرداخت اقساط بعد از ۱۰ سال سند ملک به خانواده واگذار می‌شود.

 رئیس اداره ثبت احوال نهاوند نیز گفت: در سال گذشته در سطح شهرستان یک‌هزار و ۹۶۵ واقعه ولادت اتفاق افتاده و در دو ماهه اول امسال نیز ۳۰۶ مورد به ثبت رسیده که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۶ درصد کاهش داشته است.

معصومه مهرزاد افزود: اجرای طرح جوانی جمعیت تازه شروع شده و نتیجه‌بخش آن نیاز به زمان دارد اما آمارها نشان می‌دهد درصد فرزندآوری به طور نامحسوس در حال افزایش است.

پایان پیام/ ۳۱۴۰

منبع: فارس
شناسه خبر: 1290724

مهمترین اخبار ایران و جهان: