نیوز سیتی!
23 تیر 1402 - 21:17

تظاهرات نیروهای ذخیره ارتش صهیونیستی مقابل خانه وزیر جنگ

همزمان با اصرار کابینه رژیم صهیونیستی به اعمال تغییرات در ساختار قضایی این رژیم، ده‌ها نیروی ذخیره ارتش رژیم صهیونیستی مقابل خانه وزیر جنگ این رژیم تظاهرات برپا کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، رسانه‌های صهیونیستی، امروز (جمعه)، خبر دادند که شماری از ساکنان اراضی اشغالی فلسطین بار دیگر در اعتراض به قصد کابینه برای تغییر در ساختار قضایی تظاهرات برپا کرده‌اند.

طبق گزارش وبگاه «فلسطین الآن» به نقل از روزنامه صهیونیستی «یدیعوت آحارانوت»، این بار این تظاهرات مقابل خانه «یوآف گالانت» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی برگزار شده است.

 شبکه «المیادین» نیز به نقل از رسانه‌های صهیونیستی، شامگاه امروز، خبر داد ده‌ها نیروی ذخیره ارتش رژیم صهیونیستی مقابل خانه یوآف گالانت تظاهرات کرده‌اند.

کابینه رژیم صهیونیستی به ریاست «بنیامین نتانیاهو» به‌فاصله کمی پس از روی کار آمدن، در تاریخ چهارم ماه ژانویه سال جاری میلادی طرحی برای تغییر ساختار قضایی ارائه کرد که با اعتراضات گسترده مواجه شد.

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی سال‌هاست که به اتهام فساد، رشوه و خیانت در امانت تحت محاکمه قضایی قرار دارد و بنا دارد با آنچه آن را «اصلاحات قضایی» نامیده، از محاکمه فرار کند.

پس از آغاز تلاش‌های کابینه رژیم صهیونیستی برای اعمال تغییرات در ساختار قضایی، فلسطین اشغالی به‌ویژه شهرهای مهم آن از جمله تل‌آویو و حیفا  بیش از ۲۵ هفته شاهد تظاهرات پیوسته بوده‌اند.

در طرحی که کابینه نتانیاهو به دنبال اجرایی کردن آن است، از اختیارات دستگاه قضایی رژیم صهیونیستی کاسته می‌شود و در مقابل قدرت و جایگاه قوه مجریه و مقننه تقویت خواهد شد. در این طرح با تضعیف دستگاه قضایی این رژیم، کابینه و احزاب سیاسی این امکان را خواهند یافت که کمیته انتخاب قضات در دادگاه‌ها را با تعیین اعضای احزاب و سیاستمداران کنترل کنند و از عضویت قضات در این کمیته ممانعت به عمل آورند.

از سوی دیگر، اختیارات مشاور قضایی کابینه رژیم صهیونیستی و همچنین اختیارات مشاوران قضایی دیگر وزارتخانه‌ها گرفته خواهد شد و وزیر این امکان را خواهد داشت هر مشاور قضایی را که بخواهد در دفتر خود برکنار یا منصوب کند.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1359224

مهمترین اخبار ایران و جهان: