نیوز سیتی!
24 تیر 1402 - 11:18

اعزام نیروهای اورژانس کرمانشاه به ۲۰۲۹۰ ماموریت از ابتدای امسال

کرمانشاه- رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه از اعزام نیروهای اورژانس کرمانشاه به ۲۰۲۹۰ ماموریت از ابتدای امسال خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر مسعود قلعه سفیدی اظهار کرد: اورژانس بیمارستانی طی یک ماه گذشته در سال جاری ۲۰ هزار و ۲۹۰ مأموریت داشته که نسبت به سال گذشته ۷.۴ درصد رشد داشته از مجموع مأموریت‌ها یک هزار و ۸۲۲ مورد معادل ۱۹ درصد مربوط به مأموریت‌های جاده‌ای و مابقی مربوط به مأموریت‌های شهری است.

وی با تاکید بر تعداد مصدومین سه ماه اخیر، افزود: تعداد کل مصدومین سال گذشته ۱۶ هزار و ۲۵ بوده که این آمار در سال جاری با ۱۱.۶۰ درصد افزایش به ۱۷ هزار و ۸۸۴ رسیده و ۲۵ درصد مصدومین مربوط به حوادث ترافیکی و ۷۵ درصد غیر ترافیکی هستند.

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه تصریح کرد: تعداد مأموریت‌های ترافیکی در فروردین ماه سال جاری یک هزار ۳۱۲ مورد در اردیبهشت ماه یک هزار و ۲۹۵ مورد و در خردادماه یک هزار و ۴۳۷ مورد بوده است.

قلعه سفیدی عنوان کرد: همچنین تعداد کل تماس‌های گرفته شده در سال‌گذشته ۹۸ هزار و ۷۳۰ مورد بوده که در سال جاری با ۴.۸۴ درصد رشد به ۱۰۳ هزار و ۵۰۹ مورد رسید و در مجموع ۹ هزار و ۹۶۷ معادل ۹.۶ درصد از کل تماس‌ها مزاحمت بوده است.

وی با تاکید بر تعداد تماس‌های منجر به اعزام آمبولانس، گفت: در سال گذشته از تعداد کل تماس‌ها ۱۶ هزار و ۱۱۸ مورد منجر به اعزام شد که با ۹‌.۴ درصد افزایش در سال جاری این آمار به ۱۷ هزار و ۶۳۴ مورد رسیده است.

قلعه سفیدی در پایان به عملیات‌های هوایی اورژانس اشاره و اضافه کرد: در سه ماه گذشته ۳۴ مورد درخواست اورژانس هوایی بوده که از این تعداد ۱۷ مورد به انجام رسید و ۱۸ مددجو از این طریق منتقل شده‌اند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1359768

مهمترین اخبار ایران و جهان: