نیوز سیتی!
19 تیر 1402 - 22:42

ارتقای سلامت عمومی از محورهای عدالت اجتماعی است

رئیس مرکز بهداشت شهرستان ایلام گفت: سلامتی عمومی یکی از محورهای اصلی عدالت و توسعه جوامع در تمامی ابعاد اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و انسانی به شمار می رود.

دکتر احسان نظری رئیس مرکز بهداشت شهرستان ایلام شامگاه دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری فارس در ایلام، سلامتی عمومی را یکی از محورها و شاخصه های اصلی عدالت و توسعه جوامع در تمامی ابعاد اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و انسانی برشمرد و گفت: بنابراین ارائه خدمات بهداشتی و درمانی کامل، کیفی و مطلوب با همکاری مردم از طریق مراکز بهداشتی و پایگاه‌های سلامت به تمامی اقشار جامعه از جمله اقدامات موثر در راستای ارتقا سلامت جامعه و توانمند سازی مردم محسوب می شود.

وی در خصوص اقدامات و خدمات ارائه شده در مرکز بهداشت شهرستان ایلام توضیح داد: تمام خدمات بهداشتی و درمانی اعم از مراقبت‌های پیش و حین بارداری، پس از زایمان، مراقبت کودکان، افراد میانسال و سالمندان، سلامت باروری، سلامت روان افراد، بهداشت دهان و دندان، سلامت نوجوانان و جوانان و مدارس، بهبود تغذیه، آموزش راه های بهره مندی از سلامت، شناخت بیماری‌های واگیر و غیر واگیر، واکسیناسیون در تمام گروه‌های سنی، سلامت محیط و کار نظیر امنیت غذایی، بهداشتی و سلامت کارگران در محیط کار و تربیت بهورز در مجموعه مرکز بهداشت شهرستان ارائه می‌شود.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان ایلام ادامه داد: ایجاد هماهنگی بیشتر بین واحدهای ارائه دهنده خدمت، رفع نواقص تجهیزاتی و اداری ستاد و مراکز تابعه در حد بودجه جاری، تامین امنیت شغلی کارکنان، ساماندهی حوزه اموال و انبارهای مرکز بهداشت شهرستان، رفع کمبود نیروی انسانی در بخش‌های مختلف و مراکز تابعه، برنامه نظارت و پایش دوره‌ای از مراکز و پایگاه‌های سلامت تابعه به منظور رفع مشکلات محیطی، کسب رتبه برتر در حوزه های مختلف جوانی جمعیت، واحدهای بهداشت حرفه‌ای، بهداشت محیط، سلامت روان، مبارزه با بیماری‌های واگیر و غیره از مهمترین دستاوردهای این مجموعه است.

وی ادامه داد: مرکز بهداشت شهرستان ایلام همسو و همگام با سایر ادارات ارائه‌دهنده خدمت به زائران اربعین آمادگی کامل را دارد و در راستای پروتکل‌ها و دستورالعمل‌های ستاد اربعین در تمامی نقاط به خصوص ایستگاه‌های زوار نسبت به ارائه خدمات بهداشتی و درمانی ارائه خدمت می‌ کند.

نظری بیان داشت: جهت خدمات در اربعین در نقطه صفر مرزی هر ساله کارکنان این مرکز طبق جدول زمانبندی در پایانه مرزی حاضر و همگام با سایر ارگان‌ها به زوار ارائه خدمت دارند.

به گزارش خبرگزاری فارس، مرکز بهداشت شهرستان ایلام به تبعیت از جمعیت و مرکزیت استان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار بوده بطوریکه این مجموعه دارای ۹ مرکز شهری، هشت پایگاه سلامت، یک مرکز شهری-روستایی، چهار مرکز روستایی، ۱۵ خانه بهداشت، یک مرکز مشاوره قبل از ازدواج و یک مرکز مشاوره بیماری‌ های رفتاری است.

تعداد ۱۰۵ مراقب سلامت شهری و روستایی شامل ۷۹ شهری و ۲۶ روستایی، ۳۹ پزشک، ۲۲ بهورز و ۲۳ مامای شهری و روستایی به همشهریان ارائه خدمت می‌کند و کل نیروهای ستادی و محیطی مرکز حدود ۴۰۰ نفر هستند.

شهرستان ایلام مرکز استان ایلام و طبق آخرین سرشماری دارای ۲۳۵ هزار و ۱۴۴ نفر جمعیت که پرجمعیت ترین شهرستان استان است.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1348024

مهمترین اخبار ایران و جهان: