نیوز سیتی!
15 تیر 1402 - 14:08

۳۰ میلیون تومان جریمه و ۷ ماه حبس برای شکارچی قوچ وحشی در نهاوند

رئیس اداره حفاظت از محیط زیست نهاوند از ۳۰ میلیون جریمه نقدی و هفت ماه حبس برای شکارچی قوچ وحشی در منطقه حفاظت شده ملوسان خبر داد.

عزیز قیاسی امروز در گفت‌‌وگو با خبرنگار فارس در نهاوند اظهار کرد: یکی از شکارچیان غیر مجاز بدون در نظر گرفتن ممنوعیت و محدودیت‌ قانونی در منطقه حفاظت شده ملوسان اقدام به شکار یک راس قوچ کرده بودند که توسط عوامل حفاظت محیط زیست شناسایی و به دادگاه معرفی شدند.

وی افزود: پس از معرفی این شکارچی غیر مجاز به دادگاه، حسب آراء صادره از شعب دادگاه‌های عمومی کیفری و حقوقی نهاوند وی به پرداخت جریمه نقدی و حبس محکوم شد. 

رئیس اداره محیط زیست نهاوند به کیفیت حکم صادره اشاره کرد و افزود: بر اساس رای صادره، مجرم به تحمل و کیفر حبس تعزیری به مدت هفت ماه و جزای نقدی ۵ میلیون تومان و پرداخت ۲۵ میلیون تومان ضرر و زیان قوچ وحشی به انضمام هزینه‌های دادرسی محکوم شد.

وی در ادامه از شکوائیه جمعی از اهالی روستاهای سیاهدره و ملوسان از این اداره نسبت به تعرض گرازها به باغات میوه خبر داد و گفت: جمعی از اهالی این روستاها نسبت به تعدی گرازهای منطقه به باغات و مزارع واقع در روستا از این اداره شکایت کرده بودند که پیگیری‌های لازم در این زمینه به عمل آمد.

 قیاسی در این خصوص گفت: دو تیم از میرشکاران استان به محل روستاهای شاکیان اعزام شدند تا با تعدیل و شکار تعدادی از گرازها، نسبت به جلوگیری از استمرار خسارات وارده اقدام کنند.

پایان پیام/ ۳۱۴۰

منبع: فارس
شناسه خبر: 1338168

مهمترین اخبار ایران و جهان: