نیوز سیتی!
22 خرداد 1402 - 16:25

انسجام از نیازها و اولویت‌ کار اثربخش است

امام جمعه بندرانزلی یکی از نیازها و اولویت‌های کار اثربخش در شهرستان انزلی را انسجام و هماهنگی برشمرد و گفت: برای یک فعالیت فرهنگی هرچه آن را هماهنگ‌تر و منسجم‌تر با هم‌افزایی همۀ دستگاه‌ها و مجموعه‌ها برگزار کرد قطعاً اثربخش‌تر خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرانزلی، حجت الاسلام سید جواد شمس الدین امروز در جلسه شورای فرهنگی عمومی در سالن اجتماعات دفتر امام جمعه با بیان اینکه این تشکل بالاترین مجموعۀ تصمیم گیری مسائل فرهنگی در شهرستان است، اظهار کرد: شورای فرهنگ عمومی باید در همۀ بخش‌های فرهنگی هم نظارت و طراحی داشته باشد و امور فرهنگی جامعه را رصد کند. 

وی با اشاره به اینکه مصوبات این شورا در حکم قانون است، گفت: در جلسات شورای فرهنگ عمومی با توجه به ترکیب اعضایی که دارد این مصوبات حکم قانون دارد و لازم‌الاجراست و به تعبیری نباید تخطی از آن صورت بگیرد. 

امام جمعه بندرانزلی شرایط امروز جامعۀ را کاملاً استثنائی و ویژه برشمرد و بیان کرد: از لحاظ آنچه که دشمنان درصدد اجرای آن هستند و پیاده می‌کنند ما نیز وظایفی داریم که میبایست در قبال آنان برنامه‌ریزی داشته باشیم. 

شمس الدین با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در رابطه با انجام فعالیت‌هایی که دشمنان در حوزه‌های فرهنگی انجام می‌دهند، تصریح کرد: ما در برابر این فعالیت‌های فرهنگی دشمنان باید ۲ کار انجام دهیم یکی اینکه باید کار انجام شود؛ یعنی ما در حوزه فرهنگ و فرهنگ عمومی جامعه با همۀ گستره‌ای که دارد واقعاً باید کار کنیم و نکته دومی که تاکید می‌کنند این است که این کار باید ابتکاری باشد یعنی کارهای عادی و معمولی که در سطح جامعه انجام می‌شد دیگر جواب نمی‌دهد.

وی با تاکید بر اینکه در سطح شهرستان باید همت و تلاش بیشتری از همۀ مجموعه‌های مرتبط با مسئله فرهنگ خصوصاً شورای فرهنگ عمومی وجود داشته باشد، افزود: با توجه به طراحی و توطئه‌های دشمنان لازم است وضعیت فرهنگی شهرستان دائماً مورد رصد و به روز باشد.

امام جمعه بندرانزلی، قدم اول برای اقدامات فرهنگی را تبیین شرایط موجود دانست و گفت: ما میبایست نقاط و ضعف و قوت‌مان را پیدا کنیم و ببینیم که چه برنامه‌هایی باید طراحی و اجرا کنیم این موضوع یکی از کارهای مهم و مغفول است؛ مجموعۀ دستگاه‌ها باید همت کنند تا این اولین نیاز هر فعالیت فرهنگی را تامین و ناظر بر آن تصمیم‌گیری کنیم.

شمس الدین با بیان اینکه نباید در کارفرهنگی منتظر اقدامات کشور بمانیم، تصریح کرد: ما در مسئله عفاف و حجاب نمی‌توانیم یک بعدی به موضوع نگاه کنیم و ناهنجاری‌های این حوزه با اقدامات سلبی یا ایجابی تنها حل نمی‌شود، باید کار کارشناسی انجام شود و ضمناً نباید معطل اقدامات کشوری بنشینیم چون ما در اینجا معضلاتی داریم که در جاهای دیگر نیست. 

وی یکی از نیازها و اولویت‌های کار اثربخش در شهرستان انزلی را انسجام و هماهنگی برشمرد و بیان کرد: برای یک فعالیت فرهنگی هرچه آن را هماهنگ‌تر و منسجم‌تر با هم‌افزایی همۀ دستگاه‌ها و مجموعه‌ها برگزار کرد قطعاً اثربخش‌تر خواهد بود. 

امام جمعه بندرانزلی با بیان اینکه به عنوان مجموعۀ تصمیم‌گیری فرهنگی شهرستان باید سعی کنیم در برگزاری مجالس برای مناسبت‌ها و برنامه‌های فرهنگی و سیاسی، بعد هماهنگی و هم‌افزایی رعایت شود، گفت: نبایست جزایری پراکنده باشیم که هم نشانۀ تشتت و عدم سازماندهی تلقی می‌شود و هم نشانۀ ضعف؛ ما شهرستان ویژه‌ای از لحاظ توریست‌پذیری و گردشگری هستیم و این مسائل خیلی به چشم می‌آید. 

پایان پیام/۸۴۰۰۸

منبع: فارس
شناسه خبر: 1280868

مهمترین اخبار ایران و جهان: