نیوز سیتی!
26 خرداد 1402 - 23:52

طرح «چهل مسجد چهل منبر» در البرز اجرا می‌شود

کرج- دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر البرز از اجرای طرح چهل مسجد چهل منبر در استان خبر داد.

حجت‌الاسلام امید کولیوند در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به اجرای طرح «چهل مسجد چهل منبر» در استان البرز اظهار کرد: با عنایت به آنکه فرایند تبلیغ و منبر از سوی روحانیت و مبلغین دغدغه‌مند در کشور غالباً به صورت خودجوش و غیرسازمان‌یافته صورت می‌گیرد، در نتیجه نوع موضوعاتی که در منابر ارائه می‌گردد، همچنین میزان فراوانی آن از نظام و گفتمان واحدی برخوردار است.

وی بیان کرد: همچنین این آمار قابل احصا نیست، بنابراین این احتمال وجود دارد که برخی از موضوعات که از اهمیت بسیاری نیز برخوردار است، مغفول بماند.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر البرز تصریح کرد: معاونت مساجد و محلات ستاد امر به معروف و نهی از منکر البرز با هدف ساماندهی به موضوع احیا فریضتین به صورت سازمان‌یافته، اقدام به طراحی یک عملیات تبلیغی، ترویجی استانی با عنوان طرح «چهل مسجد، چهل منبر» نموده است.

وی خاطرنشان کرد: در این عملیات، ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان البرز و تمام ستادهای شهرستانی در گام اول «چهل» مسجد شاخص و پر مخاطب استان را انتخاب و هماهنگی‌های لازم را انجام و مقدمات مقتضی را فراهم نماید تا هر هفته در یکی از مساجد چهل‌گانه منتخب، یک منبر با موضوع احیا فریضتین امر به معروف و نهی از منکر و مسائل پیرامون آن برگزار شود.

کولیوند متذکر شد: با اجرای این عملیات در سطح استان و شهرستان‌ها، تعداد زیادی منبر تخصصی امر به معروف و نهی از منکر در استان اجرا خواهد شد که به حول و قوه الهی می‌تواند نقش به سزایی در احیای فریضتین و آشنایی هر چه بیشتر مؤمنین با وظایف خود نسبت به این واجب فراموش شده داشته باشد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1289124

مهمترین اخبار ایران و جهان: