نیوز سیتی!
25 خرداد 1402 - 19:58

تاریخ پرافتخار کردستان مشحون از روایت های غرور آفرین است

بانه- وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: تاریخ پرافتخار کردستان مشحون از روایت های غرور آفرینی است که باید برای نسل های آینده بازگویی شود.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد مهدی اسماعیلی عصر امروز در یادواره شهدای ۱۵ خرداد بانه اظهار داشت: کار برای شهدا بسیار مقدس بوده و مصداق جهاد تبیین است.

وی افزود: بسیاری از جوانان روزهای التهاب آور کردستان را ندیدند و ما وظیفه داریم روایت‌های غرور آفرین شهدا را به نسل فعلی منتقل کنیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطرنشان کرد: برگزاری چنین همایش‌هایی مقدمه‌ای است برای کارهای بزرگ‌تر و باید همه ابزارها به کمک این روایت‌ها بیاید.

اسماعیلی افزود: تاریخ پرافتخار کردستان مشحون از روایت‌های غرور آفرینی است که باید برای نسل‌های آینده بازگویی شود.

وی خاطرنشان کرد: وقتی از کردستان نام می بریم از یک حوزه تمدنی ایران بزرگ صحبت می‌کنیم چرا که این استان در ایجاد تمدن کشورمان نقش ویژه ای داشته است.

اسماعیلی اظهار داشت: روایت ایستادگی مردم قهرمان کردستان و شهر بانه برای همه اعصار و جویندگان راه حقیقت شیرین است.

وی افزود: کجای دنیا شهری همچون بانه پیدا می‌شود که در یک روز ۶۰۳ شهید برای عظمت ایران تقدیم کرده باشد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: خانواده شهدای گرانقدر شهدای بسیاری در بانه داریم که روزهای سختی را پشت سر گذاشته اند و بیش از ۹۰ حمله هوایی را پشت سر گذاشته اند.

اسماعیلی خاطرنشان کرد: خداوند متعال را شاکریم که در سال چهل و پنجم استقرار نظام اسلامی شاهد امنیت و آرامش پایدار در نقاط مختلف کشور هستیم.

وی افزود: امروز ایران سرافراز ما به عنوان قدرت اول نظام سیاسی منطقه و قدرت تأثیر گذار در معادلات جهانی شناخته می‌شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار کرد: چند روز پیش در جمع جوانان ونزوئلا شاهد عشق و ارادت به انقلاب اسلامی ایران بودیم و امروز شاهد ابراز ارادت جوانان و نوجوانان بانه‌ای و کردستانی به نظام جمهوری اسلامی هستیم.

وی افزود: پس از گذشت ۳۴ سال از رحلت امام خمینی (ره) شاهد اهتزاز پرچم جمهوری اسلامی ایران در سراسر دنیا هستیم در سایه منویات و رهبری عالمانه رهبر معظم انقلاب هستیم.

اسماعیلی خاطرنشان کرد: امروز دولت انقلابی با مسئولیت آیت الله رئیسی با تلاش شبانه روزی در پی حل مشکلات ایران اسلامی است و ما با تمام وجود خودمان را خادم مردم می‌دانیم.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1287668

مهمترین اخبار ایران و جهان: